צפו: טריק פשוט שמוזיל מחירי טיסות בעשרות אחוזים

למה הטיסה בחזרה לישראל תמיד זולה יותר מהטיסה הלוך, ומה אפשר לעשות כדי לקבל מחיר טוב יותר לכל יעד שתרצו? ■ בפעם הבאה שתזמינו כרטיס טיסה, כדאי שתהיו מודעים לטריק הבא

מטוס / צילום: thinkstock
מטוס / צילום: thinkstock

בעידן שבו מעט מאוד מאתנו פונים לסוכני נסיעות כדי לרכוש כרטיסי טיסה ופשוט מעדיפים לרכוש דרך האינטרנט, יש לא מעט חשיבות למחיר. אם אתם לא נאמנים לחברת תעופה כזו או אחרת, ומה שקובע עבורכם הוא המחיר - כדאי שתהיו מודעים לטריק הבא.

מחירי טיסות יכולים להיות מושפעים מכל מיני גורמים שאין לכם שליטה עליהם, כמו למשל חגים ומועדים, ביקוש, מיסי נמל וכו', אבל יש גורם אחד שאתם כן יכולים לשלוט עליו, וזה מהיכן אתם מזמינים את הכרטיס, או יותר נכון - מהיכן חברת התעופה חושבת שאתם מזמינים את הכרטיס.

מתברר כי לנקודת המוצא שלכם יש לפעמים חשיבות מיוחדת בקביעת מחירי הטיסות, בין אם מדובר בטיסות מקומיות או בינלאומיות. מחיר של אותה טיסה בדיוק מתל-אביב לניו-יורק, למשל, יכול להיות שונה לחלוטין אם אדם ישראלי רוכש אותה מהארץ, או אם אזרח אמריקאי רוכש אותה מניו-יורק. זו גם הסיבה שברוב המקרים, טיסות חזרה לישראל זולות יותר מטיסות הלוך.

כתבה שהתפרסמה באתר "Time" לאחרונה, בדקה והשוותה מחירים של טיסות פנים בקולומביה, למשל, ומצאה הבדלים בהתאם לארץ המוצא של המזמין. המסקנה של אותה כתבה היא שבאופן כמעט מוחלט, אפשר למצוא את המחירים הזולים ביותר אם חברת התעופה חושבת שאתם גרים ביעד שאליו אתם טסים, או אם אתם גרים במדינה שאליה שייכת חברת התעופה.

ואיך תעשו את זה? אז באופן כללי, חברות התעופה יכולות לדעת מהיכן אתם מזמינים בכמה דרכים. יש כאלה שמסוגלות לאתר את כתובת ה-IP שלכם ולזהות באיזו מדינה אתם נמצאים, ובמקרה כזה הדרך הבטוחה ביותר לקבל מחירים זולים היא להשתמש בכתובת IP פיקטיבית, כפי שעושים גולשים רבים שצופים בתכנים של אתרים כמו נטפליקס או Hulu, וכאלה שרוצים לרכוש מוצרים ישירות מארצות-הברית.

אם בא לכם להתעסק עם זה, יש ברשת כל מיני אתרים שמציעים כתובת כזו בחינם. אבל דרך פשוטה יותר היא פשוט לשנות את המיקום שלכם ידנית באתרים שמציעים אופציה לעשות זאת. רובם מניחים שארץ המוצא שלכם היא גם זו שאתם גרים בה, אבל באתר ITA של גוגל, למשל, ניתן בשדה התחתון ביותר להזין ידנית את "עיר המכירות".

דרך נוספת היא לרכוש כרטיס טיסה ישירות מאתר של חברת התעופה - אבל במסך הכניסה לאתר, במקום לבחור מראש את ארץ המוצא שלכם כישראל, לסמן את ארץ היעד שלכם. האתר אז יפנה אתכם לגרסה מקומית בשפה של ארץ היעד, ושם אפשר להזין ידנית את המוצא והיעד של הכרטיסים.

קחו בחשבון רק שייתכן שהתשלום הסופי יהיה במטבע של ארץ היעד, ובמקרה כזה רצוי להשתמש בכרטיס אשראי בינלאומי ולוודא שעמלות ההמרה שלכם אינן אסטרונומיות.