שלב ההצלבה שווה למכבי ת"א כ-1.75 מיליון ש' מערוץ 10

הפסד בברלין ימנע ממכבי ת"א שדרוג הסכם הטלוויזיה, שמבטיח לה החל מהשלב הבא כ-350 אלף שקל לכל משחק

דווין סמית, שחקן מכבי ת"א, מול ריאל מדריד בגמר הפיינל-פור 2014 / צלם: רויטרס
דווין סמית, שחקן מכבי ת"א, מול ריאל מדריד בגמר הפיינל-פור 2014 / צלם: רויטרס

מכבי תל-אביב לא מורגלת לסיים עונה אירופית ללא העפלה לרבע הגמר (זה קרה פעם אחת בלבד ב-11 העונות האחרונות), ולעניין הזה תהיה גם השפעה כלכלית מסוימת על המועדון. את אחד מהנזקים המשמעותיים ביותר היא עלולה לספוג מכספי הטלוויזיה - מההסכם עם ערוץ 10 המשדר את משחקי הקבוצה.

על-פי ההסכם בין הצדדים, מכבי תל-אביב אמורה ליהנות מקפיצה משמעותית בסכומים שתקבל מערוץ 10 עבור שלבי ההכרעה - עבור כל משחק בשלב ההצלבה סוכם כי הצהובים יקבלו כ-350 אלף שקל מערוץ 10, לעומת כ-220 אלף שקל למשחק שהם מקבלים בטופ-16.

לפיכך, פוטנציאל מקסימלי של סדרה ארוכה בהצלבה (5 משחקים) שווה למכבי תל-אביב מערוץ 10 בלבד סכום של כ-1.75 מיליון שקל, או במקרה הפחות גרוע (סדרת הצלבה של 3 משחקים) כ-1.05 מיליון שקל.

גם בהמשך הולכים ומאמירים הסכומים מערוץ 10, כאשר עבור משחק הגמר היא אמורה לקבל מהערוץ כ-800 אלף שקל.

יש לציין כי בקרב בכירים בערוץ 10 קיימת שביעות-רצון גדולה מאוד מההתקשרות עם מכבי תל-אביב, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת לוח השידורים: בעקבות השינויים שעשתה היורוליג לפני 3 שנים, התווספו עד לשלב ההצלבה כמות גדולה של משחקים, שמסדרת לזכיינים עונה ארוכה של משחקים בלוח השידורים. גם אם מכבי תסיים את דרכה האירופית בברלין, ערוץ 10 נהנה מעונה ארוכה של 24 ערבי שידור בפריים-טיים, בהשוואה ל-16 בלבד עד לפני 3 עונות.

נזק פוטנציאלי משמעותי נוסף למכבי תל-אביב הוא ממכירת כרטיסים בהיכל מנורה מבטחים. למרות שרוב ההיכל מכור למנויים, מכבי עדיין מחויבת להשאיר לכל משחק כמה מאות כרטיסים למכירה. על-פי הערכות, כל משחק בית באירופה שווה לצהובים עוד כמה מאות אלפי שקלים ממכירת כרטיסים.