בהלת האפל-ווטש: מהדורת הזהב "נחטפה" בסין ב-20 אלף דולר

אפל החלה היום במכירה המוקדמת של השעון החכם שלה במספר מדינות ■ עפ"י הדיווחים, כל הדגמים של השעון החכם אזלו מהמלאי בתוך 6 שעות בלבד ■ גרסת היוקרה של השעון החכם אזלה בסין, למרות שמחירו של השעון עומד על 20 אלף דולר

השקת  אייפון 6 ואפל ווטש / צילום: רויטרס
השקת אייפון 6 ואפל ווטש / צילום: רויטרס

אפל החלה אמש (ו') למכור את השעון החכם שלה במכירה מוקדמת בארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, הונג-קונג, יפן וסין. עם זאת החברה הודיעה כי חלק מהרוכשים עלולים לקבל את השעון מספר שבועות לאחר הרכישה ואף לאחר הגעתו לחנויות ב-24 באפריל. על-פי דיווחים שונים, כל הדגמים של האפל ווטש אזלו מהמלאי בכל המדינות בתוך 6 שעות בלבד מרגע פתיחת המכירה המוקדמת.

ה"באז" שיצרה ענקית הטכנולוגיה הורגש בשעות האחרונות היטב כאשר על-פי הדיווחים, הגרסה היוקרתית של השעון החכם, גרסת הזהב, נחטפה במהירות בסין ואזלה מהמלאי בתוך כשעה אחת בלבד. השעון החכם המוזהב נמכר בסין תמורת 20 אלף דולר.

לפי דיווחים באתר "Cult of Mac", מכירות השעון החכם של אפל עשויות לשבור שיאים בסין, בעוד מעמד הביניים והמעמד הגבוה החדש כמהים לגאדג'טים חדשים ולמוצרי יוקרה.

אפל חשפה ב-9 במארס את השעון החכם הראשון שלה - אפל Watch. הגאדג'ט החדש מבית אפל מגיע במספר גרסאות וצבעים, כמו שחור, כחול, זהוב, ורוד ולבן. מחירו נע בין 350 עד 400 דולר לגרסאות הספורט כאשר המחיר עבור הגרסאות עם רצועת המתכת האל חלד ינוע בין 550 עד 1,100 דולר. בגרסת הזהב של השעון (במהדורה מוגבלת), המחיר מתחיל ב-10,000 דולר.

השעון מאפשר להחליף תצוגות שעון ולהוסיף מידע הנחוץ למשתמש, כמו שעה בארץ אחרת, מידע על מניה וחיווי על הפגישה הבאה. מעבר לזה, ניתן בקלות לקבל מידע על מזג האוויר או על הדופק. השעון גם מאפשר לקרוא ממנו מיילים שלמים.

בתחום הספורט, השעון מעדכן אם המשתמש יושב יותר מדי זמן. בתחילת השבוע השעון מעדכן על מצב פעילויות הספורט באותו שבוע ונותן הצעות לשיפור הבריאות. מעבר לזה, יש בשעון גם אפליקציות ריצה.

בנוסף, האפל וואץ', מאפשר לשלוט במוזיקה מהאייפון, לשלם באמצעות שירות התשלומים Pay, לתפעל את העוזרת הקולית סירי ולקבל התראות המופיעות בסמארטפון.

המומחים חלוקים בדעותיהם על סיכויי הגאדג'ט החדש של אפל. חלקם רואים בו מהלך נועז שיכניס את אפל גם לעולמות האופנה והיוקרה, ויקפיץ את שווי השוק של החברה לקראת רף טריליון הדולרים. אחרים חוששים שאפל לא הצליחה לתרגם כראוי את הקסם שלה למשהו שיפיג את ספקנות הצרכנים ביחס לשעונים חכמים שכבר מצויים בשוק ועוד מכשירי מעקב אחרי פעילות גופנית, שלמרות כל ההייפ שאפף אותם צברו עד כה הצלחה שיווקית מוגבלת.