האם טבע היא המרוויחה הגדולה מההצעה של מיילאן?

האנליסטית ליאב אברהם מסיטי: "אם טבע מעוניינת במיילאן, הצעה צריכה להגיע בזמן הקרוב, אך יש מספר גורמים מאתגרים"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

מי ה"מנצחת" במהלך שבו מיילאן הציעה לרכוש את פריגו? אם שואלים את האנליסטית ליאב אברהם מסיטי, התשובה היא דווקא טבע .

בשבוע שעבר דווח שמיילאן, אחת מחברות התרופות הגנריות הגדולות ביותר בעולם, מתכננת לרכוש את פריגו בשווי של קרוב ל-30 מיליארד דולר. בשוק היה מי שציפה שתגיע דווקא הצעה מצד טבע למיילאן; לדברי אברהם, עדיין ישנה אפשרות שטבע תציע לרכוש את מיילאן, אך להערכתה זה מהלך מאתגר.

"אם טבע מעוניינת במיילאן, הצעה צריכה להגיע בזמן הקרוב, אך יש מספר גורמים מאתגרים", היא כותבת. "ראשית, טבע תצטרך לבצע מהלך עוין, מכיוון שהנהלת מיילאן לא מעוניינת למכור את החברה. שנית, ישנה אי ודאות בנוגע לתרופות ה-EpiPen של מיילאן. שלישית, בשבוע שעבר מיילאן הוסיפה 'גלולת רעל'. רביעית, ישנו סיכון בביצוע עסקה גדולה ומורכבת מסוג זה, וסיבה אחרונה היא שבעלי המניות של מיילאן יידרשו לבחור באיזו עסקה לתמוך: מיילאן-פריגו או טבע-מיילאן".

לדברי אברהם, רכישות קטנות יותר (בתחום המקורי והגנרי) יאפשרו לטבע הרחבה של סל המוצרים שלה וגיוון של הסיכון. להערכתה, שילוב עם עסקי הגנריקה של אקטביס היא האפשרות המועדפת עבור טבע, ולא רכישת מיילאן. "אנחנו לא חושבים שעסקי הגנריקה של אקטביס מהווים נכס אסטרטגי לאקטביס", היא מציינת ומעריכה שייתכן שהאפשרות למכירת מיילאן תפתה את אקטביס למכור את העסק הגנרי.

המלצתה למניית טבע היא "קנייה" במחיר יעד של 70 דולר, שלאור העליות האחרונות, מניית טבע כבר מתקרבת אליו ורחוקה ממנו רק 5.5%.