הכסף זורם לבורסה: הקרנות גייסו 1.2 מיליארד שקל החודש

הקרנות המנייתיות גייסו עד כה החודש כ-260 מיליון שקל, קרנות מניות בחו"ל רשמו גיוסים של כ-100 מיליון שקל אל מול גיוסים של כ-160 מיליון שקל בקרנות מניות בארץ וגמישות

קרנות / צילום: טינקסטוק
קרנות / צילום: טינקסטוק

המסחר מתחילת החודש בבורסה התאפיין באווירת חג, ימי מסחר קצרים ובמחזורים נמוכים. מדדי המניות בארץ רשמו מתחילת אפריל עליות שערים בהובלת מדד ת"א 75 ובדגש על מניות הגז והנפט. מדדי אג"ח ממשלתי וקונצרני המשיכו את המגמה החיובית מתחילת השנה עם תשואות חיוביות מתחילת החודש.

תעשיית קרנות הנאמנות שוברת רצף של 6 שבועות של פדיונות (עקב פדיונות כבדים בקרנות הכספיות) ומסכמת גיוס חיובי של כ-220 מיליון שקל החודש. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', גייסו מתחילת החודש כ-570 מיליון שקל, כאשר מתוכם כ-80 מיליון שקל נותבו לקרנות המחקות. מנגד, קרנות אג"ח קונצרני מנוהלות רשמו מתחילת החודש פדיונות של כ-60 מיליון שקל אל מול גיוסים של כ-30 מיליון שקל בקרנות המחקות בקטגוריה זו.

מדדים ת"א 25 ו-ת"א 100 רשמו מתחילת החודש עליות שערים של עד 1.9%. הקרנות המנייתיות גייסו עד כה החודש כ-260 מיליון שקל, קרנות מניות בחו"ל רשמו גיוסים של כ-100 מיליון שקל אל מול גיוסים של כ-160 מיליון שקל בקרנות מניות בארץ וגמישות, 90 מיליון שקל מתוכן נותבו לקרנות המחקות, ולראשונה מזה זמן רב, הקרנות המנייתיות המקומיות מגייסות יותר מהחו"ליות.

קרנות אג"ח מדינה רשמו גיוסים של כ-270 מיליון שקל, 70 מיליון שקל מתוכן בקרנות המחקות. עם זאת, בקטגוריה זו מורגשת "עייפות חומר" בגיוסים.

הפדיונות באפיק השקלי נמשכים: המשקיעים הוציאו מתחילת החודש כ-950 מיליון שקל מהקרנות הכספיות או כ-160 מיליון שקל ממוצע בחישוב יומי. הקרנות השקליות ממשיכות במגמה השלילית, זאת לאחר שאיבדו מתחילת החודש כ-50 מיליון שקל.

קרנות אג"ח בחו"ל הושפעו החודש משני כוחות מנוגדים: מחד, התחזקות הדולר אל מול השקל, ומנגד - עליית תשואות של אגרות החוב של ממשלת ארה"ב. למרות זאת, המשקיעים המשיכו להזרים כספים לאפיק שהסתכמו בכ-150 מיליון שקל.