פסגות: זה הגרף שיקבע את הכיוון בשווקים בתקופה הקרובה

אורי גרינפלד מתייחס לקונצנזוס בקרב משקיעים באשר להעלאת הריבית הראשונה בארה"ב ובאירופה ■ "ככל שיותר משקיעים קופצים על העגלה כך גם הסיכוי לטבוע בבוץ הולך וגדל"

בורסה / צלם: רויטרס
בורסה / צלם: רויטרס

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות, מנסה לנתח בסקירת המאקרו של בית ההשקעות שפורסמה היום (א'), את הסנטימנט במסחר בבורסות בתקופה הקרובה, וטוען כי קונצנזוס שקיים בקרב משקיעים הוא זה שנותן את הכיוון בבורסות, אבל "ככל שיותר משקיעים קופצים על העגלה כך גם הסיכוי לטבוע בבוץ הולך וגדל".

גרינפלד מתייחס להשפעת המסחר באירו-דולר על שוקי המניות, ומראה כי השווקים בארה"ב יודעים לעלות גם כשהדולר מתחזק, לפי מתאם בין מסחר במט"ח לבין מדד ה-S&P500, וכן כי השווקים באירופה עושים את זה טוב יותר.

בפסגות מתייחסים לגרף שמראה את הפערים בין המדיניות המוניטרית בארה"ב ובאירופה, ומציינים כי על פי אינדיקטור שמפרסם מורגן סטנלי, העלאת הריבית הראשונה בארה"ב צפויה להגיע עוד 8 חודשים בעוד זו באירופה צפויה להגיע רק בעוד 50 חודשים.

לדברי גרינפלד, "שוקי המט"ח פועלים בעיקר על סנטימנט משקיעים ולכן קשה עד בלתי אפשרי לנסות ולחזות את המגמות בהם, אבל ניסיון העבר מלמד שככל שקונצנזוס לגבי פוזיציית השקעות מסוימת רחב יותר כך גם ההסתברות שפוזיציה זו תמשיך להניב רווחים הולכת וקטנה".

העלאת ריבית / מקור: בלומברג
 העלאת ריבית / מקור: בלומברג