כך הורידה שניידר אלקטריק בפריז 47% מצריכת האנרגיה

מטה הנהלת החברה בצרפת, השוכן בבניין HIVE, הוא הבניין הראשון בעולם שזכה בתקן ISO 50001 לניהול מערכות אנרגיה, ונחשב היום הבניין היעיל ביותר בעולם מבחינה אנרגטית

מטה הנהלת שניידר אלקטריק בפריז, השוכן בבניין HIVE, הוא הבניין הראשון בעולם שזכה בתקן ISO 50001 לניהול מערכות אנרגיה, ונחשב היום הבניין היעיל ביותר בעולם מבחינה אנרגטית.

הבניין, שפתח את שעריו בשנת 2008, מדגים בצורה הטובה ביותר כיצד ניתן לחסוך באנרגיה בתקופה קצרה בעזרת ניהול נכון של אנרגיה. הבניין פועל כולו באמצעות מערכות החברה, ובעקבות ניהול נכון ירדה צריכת האנרגיה הממוצעת של הבניין ב-47% בתוך שלוש שנים.

בשנת 2009 עמדה הצריכה הממוצעת למטר מרובע על 150 קילוואט, שנה לאחר מכן ירדה הצריכה ל-110 לקילווואט ובשנת 2012 היא כבר עמדה על 78 קילוואט.

כיצד הושגה הירידה המשמעותית הזו בצריכת האנרגיה? במבנים בסדר גודל יש מספר רב של רשתות ומערכות (חשמל, תקשורת, הסקה, מיזוג וקירור וכדומה), וכל אחת "מדברת בשפה שונה. על ידי יצירת שפה משותפת לכלל המערכות, יצרה שניידר אופטימיזציה של צריכת האנרגיה. כלומר, החברה הצליחה לכנס את כל המערכות למערכת שליטה ובקרה אחת. היא גרמה להן "לדבר" זו עם זו ולהתנהל כיחידה אורגנית אחת, וכך הצליחה לחסוך באנרגיה.

לדברי פיליפ ברמי , מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל, "בניין המטה בצרפת הוא דוגמה ממשית לכך שגם היום, בעידן שבו הטכנולוגיות והמערכות המודרניות צורכות המון אנרגיה, אנחנו יכולים בעזרת ניהול חכם ובעזרת פתרונות שכבר קיימים גם בישראל, לחסוך המון גם בצריכת האנרגיה וגם כתוצאה מכך כסף רב לטובת החברה כולה".