רבע מעובדי "חוויית המשתמש" מרוויחים יותר מ-18 אלף שקל

הביקוש מקפיץ את שכרם של אנשי חוויית המשתמש ■ לרוב העוסקים בתחום יש ניסיון של פחות מ-3 שנים

קריירה  / צלם: save as
קריירה / צלם: save as

יש לא מעט פרמטרים שהופכים אפליקציה או שירות אינטרנטי לסיפור הצלחה. הטכנולוגיה, הרעיון והשיווק הוויראלי הם חלק מהם, אך לא פחות חשוב - ולעיתים הכי חשוב - זה גם איך המוצר נראה ועד כמה הוא קל לשימוש. בשנים האחרונות הפך תחום ה-UX - קיצור של User Experience או חוויית משתמש בעברית - לאחד התחומים החמים בעולם הטכנולוגיה והאפליקציות.

התחום הפך במהרה לאחד המקצועות הנחשקים בתעשייה הזו, וזאת לאור החשיבות של חוויית המשתמש, שיכולה בלא מעט מקרים לעזור לאפליקציה אחת לבלוט מעל האחרות. אחת החברות ששמות דגש מיוחד על חוויית משתמש מוקפדת היא אפל. החברה שמנהל טים קוק מתמחה בשנים האחרונות בשדרוג של מוצרים אשר קיימים בשוק.

הדוגמה הבולטת ביותר היא האייפון, שלא היה הטלפון החכם הראשון, אולם הפך הודות לממשק נוח ועיצוב מוצר מוצלח, לאחד המוצרים המצליחים בהיסטוריה. בהמשך הביאה אפל לשוק גם את האייפד ובימים אלה היא משווקת במרץ שעון חכם, שזוכה להצלחה גורפת בקטגוריה שעד כה די דישדשה.

אז עד כמה מקצועות ה-UX פופולריים? סקר שערכה חברת ההשמה Netcraft People מבית חברת האפיון ועיצוב חוויית המשתמש Netcraft במהלך פברואר האחרון בקרב מדגם מייצג של כ-200 נשאלים שעובדים בתחום מראה כי ל-75% מהעובדים בתחום לקח עד 3 חודשים כדי למצוא עבודה.

עוד עולה כי 26% מהעובדים בענף מרוויחים מעל ל-18 אלף שקל בחודש, אם כי מנגד 24% מרוויחים 7,000-10,000 שקל. מרבית העוסקים בתחום (56%) טוענים כי הם רכשו את הידע המקצועי בעולמות חוויית המשתמש באופן עצמאי, כש-51% עשו זאת במסגרת התואר ו-39% נוספים למדו דרך קורס ייעודי של UX.

רוב העובדים בתחום הם נשים (57%) וכ-69% הם בגילאי 25-35. ההשכלה העיקרית היא תואר ראשון (67%) או קורסים מקצועיים (48%) ולמרבית העובדים בתחום (45%) יש ניסיון של שנה עד 3 שנים, כשרק ל-27% יש ניסיון של מעל לשבע שנים.

יציבות תעסוקתית

על אף הפופולריות, נראה כי תחום ה-UX ניחן ביציבות תעסוקתית יחסית, כש-60% מהנשאלים אמרו כי ב-5 השנים האחרונות לא החליפו כלל עבודה או רק מקום עבודה אחד בלבד. 39% נוספים טענו כי החליפו 2-5 מקומות עבודה במהלך השנים האחרונות.

על אף המקצוע הנחשק, מרבית החברות (44%) מחזיקות עובד UX אחד ואצל 48% מהחברות כלל לא נרשם שינוי במצבת כוח האדם במחלקת ה-UX, בעוד ב-34% מהחברות נרשמה עלייה של עשרות אחוזים.

הדרך הקצרה יחסית למציאת עבודה מגיעה דווקא מפה לאוזן, לפי 48% מהנשאלים, בעוד 27% הגיעו לעבודה הנוכחית דרך מודעות דרושים ו-28% דרך חברת השמה. לטענת 66% מהעובדים בתחום כדי למצוא עבודה הכי חשוב זה קשרים, בעוד 59% טוענים כי צריך תיק עבודות מנצח ו-41% טוענים כי כישרון הוא המפתח להצלחה במציאת עבודה. עוד עולה כי אף ש-86% מהנסקרים עובדים בתחום, 64% מתוכם טוענים כי הם פתוחים להצעות.