השופט עמירם בנימיני - הבורר בסכסוך בין אלשטיין ובן-משה

בעלי אי.די.בי חלוקים בסוגיית השליטה בקבוצה ומעלים טענות להפרת הסכם השליטה שחתמו ביניהם

אנשי העסקים מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין הסכימו ביניהם כי שופט המחוזי לשעבר, ד"ר עמירם בנימיני, ישמש כבורר בסכסוך ביניהם הנוגע לשאלת השליטה בקבוצת אי.די.בי פתוח.

הבוררות אמורה להיפתח בחודש הבא ולעסוק באופן רשמי בטענת בן-משה להפרת הסכם השליטה המשותף מצדו של אלשטיין, אולם בפועל היא עשויה לשמש גם כפלטפורמה להסכם היפרדות מוסכם ביניהם.

אלשטיין ובן-משה רכשו אשתקד את השליטה באי.די.בי פתוח כחלק מהסדר החוב של החברה-האם לשעבר אי.די.בי אחזקות, ובהשקעה כוללת שמסתכמת עד כה ב-1.8 מיליארד שקל.

בתחילת השנה הובילה החברה (לפי דרישת אלשטיין ולמרות התנגדות בן-משה) מהלך של הנפקת זכויות לגיוס עד 806 מיליון שקל. אלא שבהנפקה בחר בן-משה שלא להשתתף, והחברה גייסה רק 417 מיליון שקל, כאשר אלשטיין הזרים בעצמו 392 מיליון שקל. עקב כך גדל שיעור ההחזקה של אלשטיין ל-61.5%, בעוד שהחזקותיו של בן-משה דוללו ל-16.2% בלבד.

כשבוע לאחר ההנפקה טען בן-משה לשורת הפרות של הסכם השליטה מצד אלשטיין, במסגרת הנפקת הזכויות ובימים שלאחריה. לאור זאת הוא העביר לאלשטיין דרישה לרכוש ממנו 280 מיליון מניות ועוד 230 מיליון אופציות תמורת 300 מיליון שקל, במהלך שיהפוך את בן-משה לבעל שליטה, עם החזקה של 65% באי.די.בי פתוח.

אלשטיין התנגד אך הסכים לדרישת בן-משה להפעיל את הבוררות בין הצדדים (כפי שקבע הסכם השותפות למקרים של טענות להפרת ההסכם), שכאמור תיפתח בקרוב תחת שרביטו של השופט לשעבר בנימיני.

ד"ר בנימיני הוא בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, והתמחה בתחומי קניין רוחני, בנקאות ותובענות ייצוגיות. את תואר הדוקטור קיבל לפני כ-15 שנה מאוניברסיטת לונדון. לאחר שכיהן כ-7 שנים כשופט בבית משפט השלום, עבר בשנת 2000 לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בסוף 2013, עם הגיעו לגיל 60, פרש ד"ר בנימיני לגמלאות ועבר לשמש כבורר ומגשר.