"לא צפויה בלימה במחירי הדיור, עליית שכר הדירה תימשך"

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס: "לאמריקאים קשה מאוד להעלות את הריבית, מהלך שיאיץ ככל הנראה את ההתחזקות הדולר בעולם ויגביר את שחיקת רווחי החברות"

ראש העין בנייה חדשה/יוסי כהן
ראש העין בנייה חדשה/יוסי כהן

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "העלייה במחירי השכירויות תימשך בתקופה הקרובה, שכן לא צפויה בינתיים בלימה במחירי הדיור. לעומת זאת, מחירי המזון עדיין מתקשים לעלות בעקבות התחרותיות בענף, והקלות מע"מ על מוצרי בסיס ומזון לתינוקות עשויים לגרוע כ-0.2% מהמדד בהמשך".

חברון מתייחס גם לעונת הדו"חות הקרובה בארה"ב ומעריך כי "רווחי החברות בארה"ב צפויים להישחק לפחות בשני הרבעונים הקרובים. לאמריקאים קשה מאוד להעלות את הריבית, מהלך שיאיץ ככל הנראה את ההתחזקות הדולר בעולם ויגביר את שחיקת רווחי החברות".

עם זאת, הוא מציין כי "בעוד שכולם עסוקים בשאלה האם הריבית בארה"ב תעלה או לא וכיצד כל תרחיש עשוי להשפיע על השווקים, אני בכלל חושב שהמפתח מצוי בתשואות האג"ח בגרמניה. התשואות השליליות לאורך העקום, ממשיכות להחליש את האירו מול הדולר וממגנטות ככל הנראה תשואות אג"ח נוספות ברחבי אירופה ומחוצה לה לרמה נמוכה. למרות עודפי הביקוש אני חושב שאנחנו מצויים שבועות עד חודשים לפני שינוי אמיתי בשוק האג"ח הגרמני".

ביחס לפרסומים על מו"מ למכירת פריגו מעריך חברון כי "המחיר של פריגו בעסקה עשוי להשתנות רק באחוזים בודדים כלפי מעלה ולא צפוי שינוי משמועתי. כבר במחיר הנוכחי, המשקף לחברה שווי של 29 מיליארד דולר, מימון העסקה עשוי להיות בעייתי עבור מיילן - חברה ממונפת יחסית עם כ-8 מיליארד דולר חוב. פתרון אפשרי למימון עלייה אפשרית במחיר הוא תשלום באמצעות יותר מניות ופחות מזומן".

חברון מציין כי "אין עוד אופציות רבות לחברות אחרות שירכשו את פריגו , שכן פריגו פועלת בתחום ייחודי - OTC - אשר מנוגד לחברות הפארמה הממותגות (כדוגמת טבע), אשר לא נמצאות במסלול STORE BRAND".

עוד מדגיש חברון כי "במידה שפריגו תירכש ומיילן לא תסחר בשוק המקומי, מדובר באובדן לא מבוטל של החברה השנייה הגדולה במדד המעו"ף. מבחינת השינויים במדדים, גריעת פריגו עשויה להוביל לביקושים גבוהים לכל יתר המניות במדד המעו"ף על ידי תעודות הסל".