חוזה מסחור לחברת תאי גזע של מכון אמית בתמיכת אלפרד מאן

אקסלתא הודיעה על חתימת הסכם בלעדי עם חברת Stemcell Technologies: החברה הבינלאומית תשווק את מצעי הגידול של אקסלתא, עליהם ניתן לגדל תאי גזע

מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס
מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס

חברת תאי הגזע הישראלית אקסלתא (Accellta), אשר הוקמה בטכניון תחת מכון AMIT שהוקם בחסותו של מיליארדר אלפרד מאן, הודיעה על חתימת הסכם בלעדי עם חברת Stemcell Technologies. החברה הבינלאומית תשווק את מצעי הגידול של אקסלתא, עליהם ניתן לגדל תאי גזע.

פרטי ההסכם לא נמסרו. החברה גייסה, לפי נתוני IVC, סביב סיד בהיקף לא ידוע שבו השתתפו, בנוסף למכון AMIT, גם קרן הורייזן של לי קה שינג ובית החולים רמב"ם. אקסלתא מציינת בהודעתה כי המוצרים שלה מאפשרים גידול של תאי גזע ללא שימוש בשכבת הזנה או מוצרי חיה או משטחי הדבקה אחרים.

לדברי החברה, ההבדל הזה מוזיל משמעותית את העלות של גידול תאי גזע. הגישה הזו אוששה באופן ניסיוני במספר שורות תאי גזע, בין היתר תאי גזע אנושיים.

תחום תאי הגזע אינו מפותח ברמה המסחרית - כיום יש רק תרופות ספורות המבוססות על תאי גזע, אשר אינן מאושרות לשימוש בכל העולם, והן מיועדות למחלות בעלות פוטנציאל שוק מוגבל יחסית.

אולם, תאי הגזע הם בכל זאת תעשיית ענק ברמה המחקרית, הן באקדמיה והן בחברות התרופות. ד"ר יצחק אנג'ל, יו"ר ומנכ"ל Accellta אמר בעקבות העסקה, כי: "STEMCELL היא חברה מובילה ברמה הכלל עולמית בפתרונות לתרביות תאי גזע, ואנו מאמינים ששותפות זו תמקסם את הנגשתם העולמית של הפתרונות שלנו".