החל ממחר: תצומצם הפעילות בשדה התעופה בהרצליה

זאת לפי צו ביניים של בית המשפט העליון שנמסר היום ■ תותר המשך חניית מטוסים והפעלת מתקני בדק, וכן יתאפשרו המראות ונחיתות לצרכי בדק ולצרכים חיוניים כגון כיבוי אש, הצלה וצילום

לפי צו ביניים של בית המשפט העליון שנמסר היום (ג'), החל ממחר (ד') לא יתקיימו טיסות פרטיות או מסחריות או פעילויות בשדה התעופה בהרצליה, פרט לפעילויות המוזכרות בצו.

על-פי ההחלטה, תותר המשך חניית מטוסים והפעלת מתקני בדק, וכן יתאפשרו המראות ונחיתות לצורכי בדק, לשם העברת המטוסים החונים למקומות אחרים וכן לטובת צרכים חיוניים כגון כיבוי אש, הצלה וצילום. כמו כן, יתאפשרו טיסות לצרכי הדרכת לימודי טיסה והכשרת טייסים למשך 3 חודשים.

מוטי שוימר, דובר אגודת התעופה הכללית, מסר בתגובה: "בית המשפט דחה את סגירת שדה התעופה הרצליה והוציא צו על-תנאי למדינה לנמק תוך 90 יום מדוע לא תתכנס המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדון במעמדו של שדה התעופה הרצליה ולחלופות לו".

לדברי שוימר, "בית המשפט קבע באופן מפורש כי אין מניעה בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה וליתר הרשויות האמונות על התעופה לקדם פתרונות לשם הסדרת המעמד החוקי של השדה או חלופות ראויות לו. עם זאת, בית המשפט הורה על צמצום התנועה האווירית בשדה התעופה ואיפשר טיסות רק לצרכים חיוניים, כגון כיבוי אש, הצלה, צילום ובדק למשך 6 חודשים, וכן 3 חודשים עבור פעילויות הדרכת והכשרת טייסים.

"חשוב לציין כי בכוונת בית המשפט לקיים דיון נוסף לבירור המשך הטיפול בעתירה לאחר שתתקבל תשובת המדינה לצו על-תנאי, ולמעשה בית המשפט גלגל את הכדור לפתחה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה".