צפו: המפגינה שתקפה את יו"ר ה-ECB מריו דראגי

הבנק המרכזי האירופי החליט להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.05%, בהתאם לתחזיות בשוק ■ עם פתיחת נאומו של יו"ר הבנק, התפרצה מפגינה שקראה לסיים את הדיקטטורה של ה-ECB ואף הצליחה לזרוק על דראגי דפים וקונפטי

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

הבנק המרכזי האירופי החליט היום (ד') להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.05% בעוד ריבית הפקדונות נותרה ברמה שלילית בשיעור של 0.2%-. זאת בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק וכחודש לאחר שהבנק החליט להשיק תוכנית להקלה כמותית במסגרתה הוא רוכש מדי חודש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 1.1 טריליון דולר.

בשעה 15:30 (שעון ישראל) יו"ר הבנק מריו דראגי פתח את מסיבת העיתונאים שהוא מקיים מדי חודש לאחר החלטת הריבית. עם פתיחת נאומו התפרצה לאולם שבו דיבר דראגי מפגינה שלבשה חולצה שעליה כתוב "לסיים את ה'דיק-טטורה' של ה-ECB". המפגינה הצליחה לעלות על שולחן ליד דראגי ואף לזרוק עליו דפים וקונפטי לפני שהמאבטחים השתלטו עליה.

כך זה נראה:

מפגינה ב ECB / צילום מסך
 מפגינה ב ECB / צילום מסך

במהלך נאומו, דראגי אמר שהוא לא רואה סימנים לבועה בשווקים הפיננסים או לחוסר איזון ביציבות הפיננסית. בהתייחסו לתוכנית ההקלה המוניטארית, דראגי טען כי היא מבוצעת באופן חלק אך רמז כי הבנק המרכזי עלול לסיים אותה לפני המועד הרשמי ב-2016.