הערכות: מחיר הבנזין יעלה ב-6 אגורות בחודש מאי

כיום עומד מחיר הבנזין על 6.52 שקלים לליטר ■ אם אכן יעלה מחיר הבנזין, יהיה זה החודש השלישי ברציפות בו הוא עולה ■ בשבועות האחרונים מחיר הנפט עלה לשיא של יותר מ-3 חודשים בעיקר בשל הצפי לגידול בביקושים והמתיחות במזה"ת

דלק  / צלם: thinkstock
דלק / צלם: thinkstock

מחיר הבנזין צפוי לרשום עלייה של עד 6 אגורות בחודש מאי, כך מעריכים היום (ה') גורמים במשק הדלק. כיום עומד מחיר הבנזין על 6.52 שקלים לליטר. אם אכן יעלה מחיר הבנזין, יהיה זה החודש השלישי ברציפות בו הוא עולה.

העלייה הצפויה במחיר הבנזין מושפעת מעלייה במחיר הנפט בשבועות האחרונים אשר נובעת מצפי לעלייה בביקוש לנפט וירידה מצד ההיצע. המתיחות במזרח התיכון והלחימה בתימן משפיעים גם הם על עליית מחיר הנפט.

כך קרה, כי חבית נפט מסוג WTI נסחרת היום ב-56.3 דולר - המחיר הגבוה ביותר מזה 3 חודשים. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט, נסחרת היום ב-63 דולרים, המחיר הגבוה ביותר מזה חודש וחצי.

מצד הביקוש לנפט, פרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית לפני מספר ימים תחזית אופטימית לפיה היא צופה עלייה של 90 אלף חביות ביום בביקוש העולמי לנפט (בהשוואה לתחזית הקודמת בחודש שעבר), לרמה של 93.6 מיליון חביות ביום בממוצע בשנת 2015. לפי הסוכנות, הסיבה לעליה נובעת הן כתוצאה מהאצה כלכלית עולמית והן כתוצאה מתנאי מזג אוויר קרים.

מצד ההיצע התפרסם אתמול (ד') דוח המלאים בארצות הברית אשר לפיו התקיימה עלייה נמוכה משמעותית מהצפי של מלאי הנפט. בעוד הצפי הצביע על עלייה של 4 מיליון חביות ביום במלאי, בפועל התבצעה עלייה של 1.4 מיליון חביות. עוד פרסם אתמול ארגון הנפט האמריקני תחזית בה הוא צופה ירידה ב-45 אלף חביות בחודש מאי לעומת חודש אפריל בו מופקות כ-5 מיליון חביות ליום של פצלי שמן.

כאן המקום לציין כי מחיר הדלק בישראל ייקבע רק ב-4 הימים האחרונים של החודש, בהתבסס על מחיר הנפט באותם ימים בבורסת הדלקים Lavera שבצרפת.