עוד לא אבדה תקוותם

לא תמיד יש לי כוח ל"אבודים", אך את הפרק הערב כדאי לראות

"אבודים", יום חמישי 21:00, ערוץ 2 רשת

אני מודה שלא תמיד יש לי כוח ל"אבודים", סדרת סרטי התעודה סוחטי הדמעות של צופית גרנט.

למזלה של גרנט, מתברר שאני במיעוט: "אבודים" היא מתוכניות הטלוויזיה המצליחות של זכיינית ערוץ 2 רשת ומשיגה אחוזי צפייה שאיש לא ציפה ממנה. הנה כי כן, מה שהוא בבחינת "סרט טורקי" עבור האחד, הוא הקתרזיס של האחר.

אלא שהערב כדאי לכם לצפות במסעם של 3 אחים - שחייהם התרסקו בגלל השואה בדרכים שאפילו הם לא היו מודעים להן - לאיתור האח הרביעי שהופרד מהמשפחה, עת החל מסע ההשמדה של יהודי אירופה.

מאחר שצופית גרנט בעצמה סיפקה את ה"ספוילר" ברעיונות שערכה לקראת השידור, אחשוף גם אני את הסוף - האח האובד נמצא, וההתרגשות גדולה.

אלא שבמקרה הזה הסוף הוא ממש לא הפואנטה: הפואנטה היא שבמסע אחר האח, נאלצים האחים המחפשים לעבור מסע אל תוך עצמם ולהתמודד עם המציאות שבה גדלו ובגרו - מציאות שמטלטלת את מהלך חייהם עד עצם היום הזה, כשהם חיים כפליטים, לא מפני רודפיהם, אלא מפני מורשתם האיומה. כדאי לראות.

מארס טורקי?

מכבי תל-אביב ביורוליג, יום חמישי 20:45, ערוץ 10 (וספורט 5 HD)

חובבי הכדורסל ואוהדי מכבי תל-אביב ביתר שאת, יגיעו הערב לנקודת המפנה בסדרה של מכבי מול פנרבחצ'ה-אולקר או לנקודת הסיום שלה: מ-2-0 מכבי כבר לא תחזור, זאת יודעים כולם, ולכן המשך הסדרה כולה תלוי בנצחון שלה הערב.

שאפו לגור שלף שקם מאבלו וחזר לפרש במיומנות וחביבות את המשחקים לצד ניב רסקין. ביחד הם צמד שדרי הספורט הטוב במקומותינו.

מוטב להפסיד

"צ'יינהטאון", יום חמישי 21:32, ערוץ yes2

לפעמים מוטב להיכשל, זאת מגלה בדרך הקשה ג'ק ניקולסון בתפקיד הבלש הפרטי שמתפתה, תרתי-משמע, לסייע לפיי דאנווי באחד הסרטים הגדולים של כל הזמנים, ולטעמי, אולי סרטו הטוב ביותר של רומן פולנסקי: אפל, חזק, משכנע, מטריד - ועדיין חווית צפייה נהדרת.

מי שרוצה עוד קצת מהחומר האפל של פולנסקי, מוזמן להישאר ולצפות גם ב"תינוקה של רוזמרי" (23:44), סרט שקיבל משמעות כמעט נבואית - ובכל מקרה מצמררת, בעקבות האירועים המחרידים שהתרחשו בביתו של הבימאי כשנה לאחר מכן.