בנק לאומי ממליץ על חשיפה גבוהה למניות, בדגש על חו"ל

לאומי: הרכיב המנייתי הוא האפיק המועדף לנטילת סיכון ■ בנק אגוד: להסיט כספים באפיק המנייתי מהשוק האמריקאי לאירופה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסיומו של עוד שבוע מסחר חיובי בבורסת תל אביב, ממשיכים בבנק לאומי להמליץ על הרכיב המנייתי כאפיק המועדף לנטילת סיכון. כך עולה מהסקירה השבועית שפרסם הבנק.

בלאומי מציינים זאת, על אף העובדה כי רמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. "מומלצת חשיפה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסוים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל במהלך 2015 תומך גם באפיק המנייתי בישראל", נכתב.

ביחס לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, מדגישים כלכלני הבנק את החשיבות הגבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. "מומלצת חשיפה משמעותית ואף הגדלת ההחזקות באפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה. יש לבחון היטב את אלטרנטיבות ההשקעה באפיק, כיוון שהריבית המוניטארית האפסית ותוואי הריבית הגלום בשוק, מביאים לתשואה נמוכה מאוד הצפוייה ממכשירי השקעה סולידיים המהווים תחליפי מזומן. ירידה זו בפוטנציאל הרווח מול העלויות (קנייה ומכירה/דמי ניהול/שיעור הוספה) עלולה להביא, בחלק מהמקרים, לחוסר כדאיות ברכישת המוצר ו/או בהחזקתו", מציינים בלאומי.

בבנק אגוד ממליצים השבוע "להסיט כספים באפיק המנייתי מהשוק האמריקאי לאירופה, בשל החולשה המסתמנת בארה"ב ומנגד, תוכנית ההרחבה באירופה ונתוני המאקרו שמעידים על התרחבות במגזר היצרני".

הבנק ממשיך להמליץ על השקעה של 60% מהתיק המנייתי בחו"ל, אולם משנה את התמהיל, כך שכעת מומלצת השקעה של 48% בשוק המניות האמריקאי (לעומת 54% עד כה), 30% בגוש האירו (23% עד כה), בדגש על חברות גלובאליות, אסיה ללא יפן - 10% ,יפן 7% ואנגליה - 5%. סך החשיפה המומלץ למניות עומדת על 23% בתיק מייצג ו-38% בתיק ספקולטיבי.