ספי עובדיה איבד אח בצבא - והבין מה הייעוד של עיתונאים

ספי עובדיה, ראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל, מספר בראיון מיוחד ל"פירמה" על הלילה הגורלי ששינה את ייעודו

ספי עובדיה / צילום: אריק סולטן
ספי עובדיה / צילום: אריק סולטן

שעות בודדות בלבד חלפו מרגע הניצחון הגדול של הליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-20, וכבר החלה התקשורת הישראלית להתבוסס בוויכוחיה הפנימיים. "איפה טעינו". כיצד זה פספסה, שוב, את רחשי לב הציבור, מדוע נפלה, שוב, בשבי הקונספציה השגויה לפיה המהפך הפוליטי נמצא מעבר לפינה.

"הסנסורים שלנו לא עבדו במהלך הבחירות", מודה ראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל, ספי עובדיה, בריאיון ראשון בתפקיד. "לא יכול להיות שביומיים האחרונים לפני הבחירות, כשיש סחף אדיר לכיוון נתניהו, אנחנו חיינו בקונספציית הסקר האחרון. איבדנו את חוש הריח של השטח. הניתוק הזה מפריע לי".

דבריו של עובדיה מתיישבים מצוין עם רוח המפקד. גם ירון דקל, האיש שמינה רק לפני שנה את עובדיה בן ה-30 לאחד התפקידים המשפיעים בתקשורת הישראלית, לקח חלק פעיל בשיח הלוחמים של פוסט יום הכיפורים של התקשורת, הוא יום הבחירות.

"הביקורת על נתניהו עברה את הגבול שבין ביקורת לגיטימית וחיונית, לקמפיין כוחני ונטול עכבות", כתב דקל במאמר ל"גלובס". "שוב הלכנו כסומים בארובה אחרי סקרי דעת הקהל. ועתה, בהיעדר טיפול ראוי במהות, שוב תפסו את הכותרות הראשיות, והפכו את הסיקור הפוליטי לסיפור של מרוץ סוסים: שטחי, מוטה, וכפי שהסתבר, מנותק מהשטח. התקשורת חיה בבועה שיצרה לעצמה, מתבשמת מניחוחותיה, ואינה חשה בזרמים המשמעותיים והעמוקים בחברה הישראלית".