"בשכונת נווה צדק בתל אביב גרים לפחות 15 מיליארדרים"

בעלי משרד התיווך "נדל"ן נווה צדק": לבתים הרגילים יש תג מחיר שנע בממוצע סביב 50 אלף שקל למ"ר, אבל מידי פעם יש עסקאות יוצאות דופן

אורן כץ / צילום: איל יצהר
אורן כץ / צילום: איל יצהר

בשבוע עבר חשף "גלובס" כי המיליארדר רומן אברמוביץ' רכש את מלון ורסנו בשכונת צדק בת"א, תמורת 100 מיליון שקל. במקום המלון, הוא צפוי להכשיר את הבית כווילה למגורים. מבחינת מחיר, מדובר בעסקה יוצאת דופן בכל קנה מידה, אך מסתבר כי היא אינה היחידה מסוגה בנווה צדק. לדברי אורן כץ, בעלי משרד התיווך "נדל"ן נווה צדק" שהתמחותו מכירה של נכסי יוקרה בשכונה, "לבתים הרגילים יש תג מחיר שנע בממוצע סביב 50 אלף שקל למ"ר. אבל מידי פעם יש עסקאות יוצאות דופן, כשמדובר בנכסים מיוחדים, בגדלים מיוחדים, או בנכסים שנמצאים במיקום מאוד מיוחד בשכונה, אז המחיר למ"ר יכול גם לקפוץ ל-100 אלף שקל".

- מה מוצאים תושבי חוץ בשכונת נווה צדק?

"זאת שכונה שונה קודם כל בגלל ההיסטוריה שלה. גם נכסים שלא מוגדרים לשימור כפופים למגבלות העירייה, כך שגם אם בונים בית חדש צריך להתאים אותו לאופי השכונה. הרבה יזמים ואנשים פרטיים מלינים על הקשיים שהעירייה מערימה, אבל אני חושב שהיא צודקת כי היא שומרת על המרקם המיוחד שעלול להיעלם. הדבר הזה מעניין מאוד תושבי חוץ, שכל הזמן חוזרים ואומרים שנווה צדק מזכירה להם את אירופה והם מרגישים בה בבית. אם זה החובה לבנות גגות רעפים אדומים, חלונות רק עם מסגרות עץ או חלונות בלגיים, וחובת טיח צבעוני. גם הקירבה לים כמובן מושכת מאוד".

- איך הם מגיבים למחירים בשכונה?

"בעבר המחירים בנווה צדק נראו להם זולים, היום אחרי שהמחירים עלו, הם כבר די דומים למקומות שהם באים מהם ולפעמים גם יקרים יותר. ועדיין יש העסקאות שמוכנים לשלם עליהן גם מחירים ששמאי של בנק בישראל בחיים לא היה מבין. רוב רובה של השכונה מורכבת מבתים שבנויים על חלקות של 170-200 מ"ר, ולכן אם מוצע למכירה פתאום מגרש של 400 מ"ר, יכולים לשלם עליו גם מחיר מאוד גבוה, כי אין היצע כזה. יש לנו כרגע מגרש בשטח 1.7 דונם שמתנהל לגביו מו"מ עם לקוח שמעוניין להקים עליו מלון בוטיק, ואין כמעט מגרשים בגודל הזה".

- אבל הטרנד כבר עבר למגדלים.

"יש יתרון ברור לדירה במגדל עבור מי שגר רוב הזמן בחו"ל, כי הוא יכול לסגור את הדלת ולא להיות מודאג. יהיה מי שיאסוף עבורו את הדואר ויטפל בתחזוקת של הדירה. בגלל זה המגדלים באזורים אלה מאוכלסים ברובם בתופסה של 30%-40% בחגים, ובשאר ימות השנה הם די שוממים. ובכל זאת, יש תושבי חוץ שהם מיליארדרים בכל קנה מידה, שאוהבים דווקא את הבנייה הנמוכה בנווה צדק בגלל האותנטיות שלה. יש בשכונה לפחות 15 מיליארדרים עם מטוסים פרטיים, והם יושבים בבית הכנסת בשכונה עם מכנסיים קצרים וטריקו, ומדברים עם הקשיש שלידם שאין לו מושג שהם מיליארדרים. הם לא יילכו לעולם עם חליפה ותיק ג'יימס בונד ברחוב שבזי. זו שכונה שיש בה בתים מפוארים לצד בתים ישנים וחתולי רחוב. זה הייחודיות של המקום".

- בעלי הון זה נחמד, אבל הם דוחקים משפחות וילדים.

"בשנים האחרונות נפתחו הרבה גני ילדים בשכונה, ובגנים האלה רואים ילדי עולים לצד ילדים של משפחות ישראליות. נכון שיש בעיה של שטחים ירוקים בשכונה, אבל הרבה ילדים הולכים לחוג גלישה בגלל הקירבה לים. חלק מתושבי החוץ גם עושים עלייה. לא כולם רוצים שהילדים שלהם ילמדו במוסדות חינוך מאובטחים בחו"ל ופה הם יכולים לטייל גם ב-23:00 בלילה".