עיכוב בפרסום מחירי השימוש בתשתיות הוט - בגלל בג"ץ בזק

במשרד התקשורת מבטיחים: גם הטלפוניה של הוט תהיה חלק מהרפורמה בשוק הקווי, ולא רק תשתיות האינטרנט

הדיונים סביב השאלה כיצד ומתי שירות הטלפוניה של בזק יתאפשר לשימוש על ידי מתחרותיה, (במסגרת הרפורמה בשוק התקשורת הקווי - השוק הסיטונאי), מעכבים את פרסום השימוע לגבי השימוש בתשתיות הוט על ידי המתחרים.

במשרד התקשורת אומרים כי הוט תחויב להציע את שירות הטלפוניה שלה למתחרים בדיוק כמו שבזק תחויב. אלא שבינתיים הרפורמה הולכת ומתממשת על גבי תשתיות בזק בלבד, בעוד שלגבי תשתיות הוט, הבטחות משרד התקשורת בינתיים נשארות על הנייר.

כפי שפורסם ב"גלובס", משרד התקשורת הבטיח שהרפורמה בשוק הקווי תחול על הוט ושהוא יפרסם את מחירי השימוש בתשתיותיה. מסתבר שהשימוע אמור לכלול גם שימוש ברשת הטלפוניה של הוט ולא רק בתשתיות האינטרנט.

אלא שבינתיים במשרד נאחזים בהוראות בג"צ לסגור עם בזק את הנושא של הרפורמה כולל הטלפוניה, ולכן למעשה המשרד מתעכב ולא משלים את פרסום המחירים של הוט. טענה זו, יש לציין, נשמעת מאד חלשה לאור הזמן הרב שעבר והבטחות המשרד לפרסם את המחירים בהוט כבר חודשים ארוכים.

בשבוע שעבר נפגשה שורת בכירים מבזק עם מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, לגבי היישום של הטלפוניה ברפורמה, כפי שהורה בג"ץ. כזכור בג"ץ דחה את בקשת בזק להוצאת הטלפוניה מהרפורמה בשוק התקשורת הקווית (הרפורמה המאפשרת לרכוש מספק האינטרנט גם שירותי תשתית בחבילה אחת) והורה לצדדים לשבת ולדבר, ועל המשרד לשמוע את טענות בזק מבלי לדחות את הכנסת הטלפוניה כחלק מהרפורמה.

במשרד התקשורת מנסים להבין מהיכן מגיעות הטענות של בזק לגבי אי ישימות הרפורמה בטלפוניה, ונראה שטענותיה לא מתקבלות. בזק עושה כל מאמץ אפשרי על מנת לסכל את הכנסת הטלפוניה לתוך הרפורמה וטוענת טענות במישור הטכנולוגי ובמישור הכלכלי-רגולטורי.

נראה שבנושא הטכנולוגי אין לטענות של בזק על מה להישען, מפני שלדעת משרד התקשורת הטלפוניה היא חלק מרפורמות בשוק הקווי שנעשו בכמה וכמה מקומות בעולם, ולכן אין שאלה שניתן להקצות את הטלפוניה של בזק לשימוש מתחרותיה.

לגבי העלות של הפרויקט, הרי שגם כאן יש חילוקי דעות בין המשרד לבין בזק, שטוענת שהעלות היא מאד גדולה ולא פרופורציונלית, ואילו לדעת המשרד מדובר בהשקעה יחסית לא גבוהה.