פרישה מרצון למאות עובדי סלקום: מה הם יקבלו?

יו"ר הוועד מיה יניב על הסכם הפרישה מרצון: "ועד חזק הוא ועד שקובע את הטון" ■ ההסכם בסלקום יוצר בעיה קשה לוועדים האחרים בשוק הסלולר, מפני שברור שאף ועד לא יוכל להתפשר על פחות ממה שהושג בסלקום

מיה יניב / צילום: איל יצהר
מיה יניב / צילום: איל יצהר

סלקום וועד העובדים של החברה מודיעים היום (א') על תוכנית לפרישה מרצון שנייה בתוך שנה. בתוכנית הקודמת בשנה שעברה פרשו 200 עובדים, והשנה מעריכים כי היקף הפורשים יהיה אף גדול יותר.

ההסכם בסלקום יוצר בעיה קשה לוועדים האחרים בשוק הסלולר, מפני שברור שאף ועד לא יוכל להתפשר על פחות ממה שהושג בסלקום, וכבר נשמעים קולות כאלה בקרב עובדים בחברות הסלולר שדורשים להשוות תנאים לאלה שהצליח הוועד בסלקום להשיג.

בהודעת ועד העובדים נמסר כי מי שיבקשו לפרוש ייהנו מתנאי פרישה תקדימיים הכוללים בין היתר: מענקי פרישה מוגדלים במיוחד הכוללים גם תשלומים בעבור תמריצים וכוננויות, פנסיית גישור מוקדמת לבני 58 ומעלה, ליווי מס מקצועי, חבילת רכב לתקופת הסתגלות ועוד.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, מסרה כי "ועד חזק הוא ועד שקובע את הטון. אחרי הסכם קיבוצי מרשים ואין-ספור הישגים לאורך הדרך, הפעם השגנו עבור האדם העובד אפשרות אמיתית לבחור בהגשמת חלום ולקבל באמצע החיים הזדמנות ענקית לשינוי עם גב כלכלי חזק".

במסגרת התוכנית, כל עובד עם ותק של 30 חודשים ומעלה יוכל, אם ירצה בכך, לסיים את עבודתו בקבוצה מלווה במצנח כלכלי משמעותי בדמות תנאי פרישה מוגדלים במיוחד.
מתווה התוכנית כולל סל הטבות אטרקטיבי ומספר מקומות מצומצם ומוגבל. החל מהיום, ובמהלך כל החודש הקרוב, כלל עובדי החברה שעומדים בתנאי הוותק יוכלו להגיש להנהלה את בקשתם להיכלל בתוכנית.

העובדים הפורשים ייהנו מחבילת הטבות נרחבת הכוללת מענקים מוגדלים (שנות ותק מוכפלות בשכר), וכל זאת בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותם בקופות. המשכורת הקובעת לחישוב המענק תכלול גם את התמריצים וגם תשלום על הכוננויות. עובדים בגילאי 45 ומעלה יקבלו חודש שכר נוסף. עובדים שברשותם רכב חברה יהיו זכאים במסגרת תוכנית הפרישה, לרכב ונייד לתקופה של 3 חודשים נוספים (פטור מזקיפת רכב בתקופה הנ"ל). כלל הפורשים יהיו זכאים לליווי אישי במציאת עבודה, במסגרת פרויקט ייחודי מטעם החברה.

תוכנית הפרישה מרצון תיועד גם לעובדים ולעובדות בגילאי 58 ומעלה. במקרה זה, גם הגברים וגם הנשים יהיו זכאים לפנסיית גישור מוקדמת, או לחלופין על-פי בחירת העובד, לקצבה מהוונת כסכום חד-פעמי והמשך הפרשות לפנסיה על בסיס משכורת אחרונה עד גיל 67. כמו כן, תינתן הטבה יוקרתית בדמות הטבה לייעוץ פנסיוני מקצועי חינם עבור הפורשים.