מיטש גולדהאר מממש: מכר את סמארט-סנטרס עבור 950 מ' ד'

הרוכשת: קרן השקעות נדל"ן ציבורית, בה מחזיק בעלי מכבי ת"א בכדורגל ומפעיל זיכיונות וול-מארט בקנדה ביותר מ-20% מהמניות ■ העסקה כוללת כיסוי חובות והתחייבויות בשווי 529 מיליון דולר

מיטש גולדהאר, בעליה של מכבי ת"א, מממש נכסים: מכר את החברה הפרטית שלו, סמארט-סנטרס (SmartCenters), לקרן השקעות הנדל"ן הציבורית Calloway, בה הוא החזיק ב-21%, בתמורה ל-950 מיליון דולר. איש העסקים הקנדי אף יושב בדירקטוריון של Calloway, שמניותיה נסחרות בבורסה של טורונטו לפי שווי שוק של 2.89 מיליארד דולר.

העסקה כוללת 24 מרכזי קניות גדולים שממוקמים, בעיקרם, בפרובינציות הקנדיות קוויבק ואונטריו. 16 מתוך המרכזים מופעלים על-ידי רשת הענק וול-מארט, שגולדהאר הוא מפעיל הזיכיונות שלה בקנדה וזה שייבא אותה מארה"ב השכנה לראשונה בשנת 1994 (כיום קיימים כ-170 סניפי וול-מארט ברחבי קנדה). בעקבות העסקה, תשנה Calloway את שמה ל-SmartREIT, וגולדהאר עצמו יגדיל את ההחזקות האישיות שלו בה ל-23%.

העסקה כוללת גם שטחי נדל"ן לא מאוישים בגודל של קרוב ל-185 אלף מ"ר (שמיועדים לפיתוח מסחרי). לאחר שהעסקה תאושר, גולדהאר כבר לא יהיה מעורב בפעילות היומיומית של החברה, אך הוא יתמנה ליו"ר הדירקטוריון של SmartREIT, ממנה יקבל שכר בסך 17.5 מיליון דולר במשך חמש השנים הבאות בגין ייעוץ על פרויקטים.

יש לציין כי חלק ניכר מהעסקה, 529 מיליון דולר - כולל בתוכו כיסוי חובות והתחייבויות עתידיות של סמארט-סנטרס.

הונו של גולדהאר, 53, מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-2.2 מיליארד דולר. מאז שרכש את מכבי ת"א ב-2009 מידיו של קנדי אחר, אלכס שניידר - הוא משקיע במועדון סכומים המוערכים ב-50 מיליון שקל בשנה.