גאדג'טים: לפטופ של אסוס - ביצועים בינוניים ומשקל נמוך

דגם ה-ZenBook UX305 של אסוס הוא לפטופ קל משקל שנראה טוב, אבל לפעמים מורגשת מעט איטיות - אפילו בפעולות פשוט כמו גלישה בדפדפן אינטרנט

סדרת ZenBook של אסוס תמיד הצטיינה בעיצובים דקים ומושכים ללפטופים שלה. דגם UX305 ממשיך את הקו העיצובי הזה. הוא מציע עיצוב דקיק ואת מערכת ההפעלה חלונות 8.1 של מיקרוסופט.

מסך: המסך בגודל 13.3 אינץ' כולל מסגרת נעימה, שלא תופסת יותר מדי שטח. הרזולוציה היא Full HD, אבל איכות התמונה לא גבוהה מאוד ולא מספיק חדה.

עיצוב: הלפטופ נראה מצוין. הוא דק וקל - עוביו 1.2 ס"מ ומשקלו רק 1.2 ק"ג. המחשב עשוי מחומרי מתכת והוא נראה יוקרתי ויקר יותר ממחירו. המקלדת נעימה לשימוש, אבל חסרה תאורה אחורית. משטח העכבר פחות מוצלח - התגובה שלו מגמגמת, ובכל לחיצה על הכפתורים הוא משמיע קליק טורדני.

חומרה: הביצועים רוב הזמן סבירים, אבל לפעמים מורגשת מעט איטיות - אפילו בפעולות פשוט כמו גלישה בדפדפן אינטרנט. המחשב כולל מעבד אינטל מסוג Core M, דגם 5Y10 במהירות 0.80 ג'יגה הרץ (המסוגל לעבוד עד 2 ג'יגה הרץ) עם 4 ג'יגה זיכרון פעולה (מסוג DDR3) וכונן קשיח בנפח 128 ג'יגה מסוג SSD המציע מהירות עבודה גבוהה. הכרטיס מסך הוא פנימי של אינטל. הסוללה מחזיקה כ-6 שעות (כולל חיבור WiFi והגדרות ביצועים גבוהים).

חיבורים: המחשב מגיע עם 3 חיבורי USB מהתקן המהיר 3.0, כולל טעינה מהירה של הסמארטפון מהלפטופ, גם כשהמחשב במצב כבוי. חיבור מיקרו HDMI שדורש מתאם וקורא כרטיסי זיכרון מסוג SD. בניגוד לחברות רבות אחרות, באסוס שילבו מתאם USB לחיבור לאינטרנט קווי (LAN) - מה שחוסך רכישת אביזר מהסוג הזה. הרמקולים אמנם מתוצרת חברת האודיו באנג אנד אולפסן, אבל לא צריך להתרגש יותר מדי, הסאונד סביר ולא יותר.

בשורה התחתונה: UX305 הוא לפטופ קל משקל שנראה טוב, וגם המחיר שלו לא גבוה, אבל הביצועים בינוניים.

מחיר: 3,800 שקל.

ציון: 8.