אמדוקס עוזבת את רעננה? פועלת לאיתור נכס חדש

חברת ההיי-טק, ששוכרת מריט 1 את המשרדים ברעננה מ-1996, הודיעה כי החלה לפעול לאיתור נכס במרכז או בשרון, כדי "לשדרג את סביבת העבודה עבור העובדים"

אמדוקס / צילום: איל יצהר
אמדוקס / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה אמדוקס, החולשת על פני קומפלקס ענק של 75 אלף מ"ר בצומת רעננה, הודיעה הבוקר (א') לעובדיה כי החברה פועלת לאיתור נכס חדש עבורה באזור המרכז. זאת לקראת סיום חוזה השכירות בין החברה לבין בעלת הנכס - קרן ההשקעות ריט 1, בסוף 2019.

בהודעה לעובדים, מנמקת הנהלת החברה את המהלך ברצונה לשדרג את סביבת העבודה עבור העובדים, ובין החלופות שבוחנת החברה נבדקת אפשרות לרכישת מבנה משרדים חדש שיוקם עבורה, ולחלופין שכירת מבנה משרדים חדש, וגם שיפוץ והתאמה של הקומפלקס הקיים לצורכי החברה.

לצורך כך אף הקימה אמדוקס צוות משימה שכבר החל לפעול לאיתור נכסים. "החיפוש יתקיים במרכז הארץ ובאזור השרון. הקריטריונים העיקריים המנחים הם החוויה הטובה ביותר לעובדים כולל הקלות של תחבורה, מתקנים מתאימים באזור, כמו גם עסקים, עלות ושיקולים מבצעיים אחרים", כותבת הנהלת אמדוקס במכתב ששיגרה לעובדים. בהנחה שאמדוקס אכן תעתיק את משרדיה ממיקומם הנוכחי ברעננה, תיאלץ ריט1 למצוא שוכר משמעותי חדש. מהלך לא פשוט בשל היקף השטחים שיתפנו.

אמדוקס ישראל יושבת בפארק ההייטק בצומת רעננה מרכז משנת 1996, וכיום מאכלסת שם 75 אלף מ"ר, לא כולל חניות. זאת מתוך 82 אלף מ"ר משרדים בכל הקומפלקס. מלבד אמדוקס שוכרת במתחם שטחי משרדים גם חברת מיקרוסופט. על פי דוחות ריט 1 הכנסות הקרן מדמי השכירות שמשלמת אמדוקס על המתחם ברעננה לשנת 2014 הסתכמו ב-38.2 מיליון שקל. ריט 1 בעלת כ-60% מהמתחם, השאר בבעלות ס.ע.ן מרכזים, גני שפע וסאנפלאור.

אמדוקס ישראל, מקבוצת אמדוקס העולמית, מעסיקה כ-4,500 עובדים, רובם במרכז הפיתוח ברעננה, והשאר במרכזי פיתוח נוספים בחיפה, בשדרות ובנצרת. במשך השנים הרחיבה אמדוקס את השטחים ששוכרת החברה ברעננה, על חשבון צמצום שטחים במשרדי החברה בהוד השרון, ובמקומה של חברת נייס ששכרה אף היא בעבר שטחים בקומפלקס בצומת רעננה.

בהנחה שהחברה צמשיך להגדיל את פעילותה בישראל, מסתמן כי החלופת של רכישת נכס חדש שיוקם עבורה תהייה החלופה האופטימאלית בדומה להסכם שנחתם בין חברת קומברס לריבוע כחול נדל"ן בצומת רעננה צפון במסגרתו עזבה החברה את משרדיה ברמת החייל לטובת הקמפוס החדש בצומת רעננה שהוקם עבורה.

באמדוקס ישראל אישרו את הפרטים וציינו כי "בימים הקרובים החברה תפנה ליזמים בצורה מסודרת".