גאדג'טים: סמארטפון של מייזו - חומרה גבוהה ומחיר הגיוני

ה-MX4 Pro מגיע עם מצלמה טובה, מסך גדול וביצועי הסוללה מאכזבים ■ למייזו יש מוצרים מוצלחים, חומרה גבוהה ומחירים הגיוניים. עם קצת יותר השקעה בשיווק ומכירה, היא יכולה להיות שחקנית סינית רצינית בשוק המקומי

מייזו MX4 pro / צילום: אלון רזניק
מייזו MX4 pro / צילום: אלון רזניק

כניסתן של יצרניות הסמארטפונים הסיניות לישראל היא לא דבר חדש. חברת מייזו (Meizu) אותה מייבאת רשת באג פעילה בארץ כבר מספר שנים. בחודש דצמבר השיקה מייזו בישראל את ה-MX4, עכשיו החברה משיקה את ה-MX4 Pro, הכולל מפרט חזק יותר.

מסך: מייזו הגדילה מעט את מסך המכשיר מ-5.36 אינץ' ל-5.5 אינץ'. גם הרזולוציה עברה שדרוג והיא עומדת כרגע על 1,536 על 2,560 פיקסלים (רזולוציית 2K) לעומת 1,152 על 1,920 פיקסלים. מדובר באיכות מסך טובה עם צבעים נעימים וצפיפות פיקסלים של 536 ppi. גם מסגרת המסך יחסית דקה, הזכוכית היא מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג, המציעה רמה מסוימת של מיגון מפני שריטות.

עיצוב: למרות המסך הגדול, המכשיר לא כבד - 158 גרם ועובי סביר של 9 מ"מ. הפרו מגיע עם מסגרת אלומיניום וגב פלסטיק. לא עיצוב יוקרתי, אבל גם לא כזה המשדר תחושה פלסטיקית זולה.

ממשק: בדומה לחברות סיניות אחרות, מייזו מנסה לבטל כמה שיותר את ממשק האנדרואיד של גוגל (גרסת קיטקט - 4.4.4). מייזו שילבה כאן את ממשק ה-FlyMe שלה, המעלים את מגירת האפליקציות ומגיע עם מעט מאוד אפליקציות גוגל מותקנות מראש. אנחנו לא נתקלנו באף בעיה עם ה-FlyMe, כאשר בסופו של דבר ניתן להתאים אותו לפי העדפתו האישית של המשתמש.

אבטחה: בניגוד ל-MX4 הרגיל, בדגם הפרו אפשר למצוא מנגנון טביעת אצבע המשולב בכפתור הבית הפיזי, אשר ממוקם בחזית המכשיר. נגיעה קלה עם האצבע תשחרר את נעילת המכשיר, אבל עדיין דרושה הקשה כפולה על מסך הטלפון עבור הדלקה שלו. המנגנון הביומטרי עובד היטב, אבל עדיין לא בצורה מושלמת.

חומרה: הפרו מציע חומרה חזקה, שלא סבלה מבעיות מהירות, אבל המכשיר לפעמים התחמם. בניגוד ל-MX4, כאן המעבד שייך לחברת סמסונג מסוג Exynos 5 מדגם 5430 ולא לחברת מדיה טק. מדובר בשני מעבדי 4 ליבות במהירות 2 ג'יגה ו-1.5 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון. נפח האחסון עומד על 16 או 32 ג'יגה ואין אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. בנוסף, יש כאן חיישן NFC לחיבור לאביזרים שונים ותמיכה ברשתות הסלולר מדור 4.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל ופלאש כפול (תאורה חמה וקרה). התוצאות טובות. גם בתנאי תאורה לא אופטימליים, ללא פלאש, התמונות יצאו טובות עם גרעון סביר.

סוללה: ביצועי הסוללה מאכזבים, למרות שקיבולת הסוללה שודרגה מ-3,100 מיליאמפר/שעה ל-3,550 מיליאמפר/שעה. הפרו החזיק לנו רק עד שעות הערב. לא ניתן לפרק את הסוללה.

בשורה התחתונה, ככל שאנחנו רואים יותר דגמים של מייזו, אנחנו מבחינים שמדובר בחברה עם מוצרים מוצלחים, חומרה גבוהה ומחירים הגיוניים. עם קצת יותר השקעה בשיווק ומכירה של הסמארטפונים גם מחוץ לרשת באג, מייזו יכולה להיות שחקנית סינית רצינית בשוק המקומי.

מחיר: 2,100 שקל לגרסת 16 ג'יגה ו-2,400 שקל לגרסת ה-32 ג'יגה.

ציון: 9.