הטיפ היומי: התרופה שתשנה את הכיוון במסחר במניה הזו

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצים "קנייה" על מניית בריסטול מאיירס ומעניקים לה מחיר יעד של 75 דולר, גבוה ב-15% ממחיר המניה בשוק

חברת בריסטול מאיירס / צילום: בלומברג
חברת בריסטול מאיירס / צילום: בלומברג

חברת התרופות Bristol Myers Squibb נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-109 מיליארד דולר. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות במגוון תחומים רפואיים, וביניהם אונקולוגיה, מחלות לב, סוכרת ואיידס.

להערכתנו, תחום האימונו-אונקולוגיה נשאר התחום החשוב ביותר בסיפור של בריסטול-מאיירס. אנחנו מצפים מהתרופה Opdivo, שאושרה בסוף 2014 לשיווק בארה"ב, לשנות את בריסטול-מאיירס, ולהוביל לנקודת פיתול ברווח הנקי למניה.

להערכתנו, שיעור הצמיחה השנתי הממוצע ברווח הנקי למניה ב-2015-2020 יגיע ל-23%. הרבעון הראשון של 2015 יהיה הרבעון הראשון המלא עם מכירות של Opdivo כטיפול במלנומה, אך אנחנו לא מצפים שההשקה תבוא לידי ביטוי כבר בתוצאות הרבעון. להערכתנו, מכירות התרופה ברבעון יסתכמו ב-25 מיליון דולר, השקה "איטית" יותר מהשקת ה-Keytruda של חברת מרק לטיפול במלנומה.

בתחילת מארס הורחבה ההתוויה של התרופה בארה"ב גם כטיפול קו-שני בסרטן ריאות, ואנחנו צופים צמיחה מהירה במכירות במהלך השנה. בשנת 2015 אנחנו מצפים למכירות של 630 מיליון דולר ל-Opdivo.

הקטליזטור הבא הוא תוצאות ניסוי קליני שלב III נוסף, שצפויות להתפרסם ברבעון השני ועשויות להוביל להרחבה נוספת של ההתוויה. בנוסף, אנו מצפים שהחברה תקבל אישור לשיווק התרופה באירופה במהלך השנה, בהתוויית הטיפול במלנומה ובהתוויה לטיפול כקו-שני בסרטן ריאות - בקשות לאישור הוגשו כבר עבור שתי ההתוויות.

בריסטול-מאיירס תפרסם את דוחות הרבעון הראשון בסוף אפריל. הפוקוס יהיה סביב העדכונים בנוגע ל-Opdivo, ולמוצרים בולטים אחרים. שערי החליפין ימשיכו להשפיע לרעה על תוצאות החברה. יחד עם זאת, אנחנו מצפים מהמשקיעים לראות מעבר לכך, במקרה שהחדשות בנוגע למוצרים החדשים יהיו חיוביות. הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניה כוללים סיכוני מסחור של מוצרים חדשים, סיכונים הקשורים לנתונים הקליניים, ותחרות.

על רקע החרפת ההשפעה של שערי החליפין, אנחנו מפחיתים את התחזיות שלנו ל-2015, וכעת מצפים לפגיעה של 6% בהכנסות כתוצאה משערי החליפין. מחיר היעד שלנו למניה נותר ללא שינוי, 75 דולר, גבוה ב-15% ממחיר המניה הנוכחי. המלצתנו למניה היא "קנייה".

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם