עובדי טכנולוגיית להבים BTL פתחו בשביתה

להבים BTL עוסקת בייצור של להבים למנועים של מטוסי סילון ולטורבינות גז ■ לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי עובדי החברה לא קיבלו משנת 2008 תוספות שכר

כ-1,200 עובדי טכנולוגיית להבים BTL בנהריה ובאזור התעשייה תפן פתחו היום (א') בשביתה ללא הגבלת לאחר שבימים האחרונים התפוצץ המו"מ שקיימו לצד ההסתדרות הכללית עם ההנהלה בניסיון לחתום על הסכם קיבוצי.

להבים BTL עוסקת בייצור של להבים למנועים של מטוסי סילון ולטורבינות גז. החברה נוסדה בידי התעשיין סטף וטרהיימר ונקראה בעבר בשם "להבי ישקר". בשנה שעברה היא נמכרה לחברה האמריקנית פרט אנד וויטני.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, עובדי החברה לא קיבלו משנת 2008 תוספות שכר.

בספטמבר האחרון העובדים התארגנו, התקשרו עם ההסתדרות הכללית והקימו ועד- כשברקע חששם לביטחונם התעסוקתי בשל שינויי השליטה באחזקות בחברה. המו"מ בינם לבין ההנהלה החל בדצמבר בניסיון להסדיר את תנאי העסקתם באמצעות הסכם קיבוצי. לטענת ההסתדרות הכללית הנהלת החברה הקשתה על המו"מ ודרשה להניח על סדר היום רק נושאים ארגוניים. ההסתדרות והוועד דרשו להעניק לעובדים תוספות שכר, שכן רבים מהם משתכרים שכר מינימום. על רקע הפערים בעמדות, ההסתדרות הכריזה בחודש שעבר על סכסוך עבודה במפעל.

מהנהלת החברה נמסר כי היא עושה את מרב מאמציה בניסיון לקדם את המו"מ עם העובדים תוך חתירה להסכם קיבוצי וזאת על בסיס של רצון טוב ותום לב. "הנהלת החברה הציגה לפני הוועד חבילה הכוללת תנאי שכר ותנאים סוציאליים שונים וביקשה את עזרת הוועד להאיץ את המו"מ כדי להגיע להסכם מקיף בהקדם האפשרי", נמסר מהחברה.

עוד נמסר כי "הנהלת החברה פתוחה ומעוניינת לדון עם הוועד על החבילה הכוללת שהוצגה ואנו מאמיני שהתקדמות תושג תוך מו"מ ולא דרך שביתות".

בחברה אמרו כי "אנו סבורים שאין תועלת בשביתה והיא לא תשיג תוצאות חיוביות עבור העובדים".