"בזק צריכה להפנים שהשוק הסיטונאי הוא עובדה מוגמרת"

מנכ"ל 018 אקספון, איציק בן-אליעזר: "במקום להפריע לתהליכים של יישום הרפורמה כדאי שבזק תבין שיש לה גם מה להרוויח"

איציק בן אליעזר / צילום: איל יצהר
איציק בן אליעזר / צילום: איל יצהר

"בזק כנראה לא הפנימה שמולה עומד רגולטור חזק שאי אפשר לערבב אותו, ומבדיל בין העיקר והטפל, ולא ייתן להזדמנות שמחכים לה כבר מעל 20 שנה לחמוק", כך אומר איציק בן-אליעזר, מנכ"ל 018 אקספון בעקבות המאבק החריף שמתקיים בין ספקיות האינטרנט ומשרד התקשורת נגד בזק, סביב התנגדותה של האחרונה לאפשר למתחרים להשתמש בשירות הטלפוניה שלה, כחלק מהרפורמה בשוק הקווי.

אתמול הוציא מנכ"ל משרד התקשורת מכתב חריף לבזק שבו הוא דוחה את טענותיה לגבי אי ישימות המהלך וקובע שהיא חייבת לעמוד בהוראה להקצות את הטלפוניה שלה למתחרים ב-17 במאי.

בעקבות זאת ולאור חשיבות הנושא מבחינתה של 018 אקספון, ששמה לה למטרה לנצל את הרפורמה ולהרחיב את פעילותה, אומר היום בן-אליעזר בתגובה "נראה שהמשרד למד לעומק את החלופות ביישום הפתרון, כבעל ניסיון בתעשייה, אין לי ספק שהפתרונות ישימים בזמן מהיר ולבזק עמד מספיק זמן. גם אם הם רצו לפנות לבג"ץ הם יודעים טוב מאד שהם היו אמורים להיערך ליישום. הופעתם פתאום של הקשיים הטכנולוגיים היא לא בתום לב. העמידה האיתנה של המשרד מול בזק, אשר עושה כל מאמץ למנוע את אספקת שירותי הטלפוניה הנייחת שלה במסגרת שירות סיטונאי אמיצה מאוד והיא קריטית להצלחת האסדרה כולה".

הוא הוסיף ואמר ש"לאור העובדה שברור שהתחרות העתידית תהיה על סל השירותים הכולל, הרי שהאופציה האחרת הקיימת היא לכלול בחבילה את מוצר ה -VOB (טלפוניה על גבי האינטרנט). לאחר שנים של ניסיון, ניתן לומר בבטחה שמוצר זה נחות באופן משמעותי באיכותו ויקר יותר בעלויות היצור והתפעול משירותי הטלפוניה המסורתיים, המאפשרים חיבור פשוט ויציב של טלפון לשקע סטנדרטי בבית".

"בפני המתחרים החדשים בשוק הסיטונאי ובכללן אקספון, עומדים אתגרים קשים בעיקר בפיתוח תחרות בעולמות חדשים של תוכן ושירותים מתקדמים. בזק מנסה לאלץ אותנו להשקיע מאמץ אדיר עבור שירות שאין בו להאיץ חדשנות מחד אך הוא יהיה תנאי ביכולת לשווק סל מוצרים, משום שהיא יודעת את חשיבותו בהצעת הערך הכוללת ללקוח. אני מפציר בבזק להתחיל לראות בשוק הסיטונאי מנוע עסקי ולא לראות בו רק נזק תחרותי. אני בטוח שבזק תהיה מרוצה אם עשרות אלפי לקוחות טלפוניה על בסיס אינטרנט יהפכו להיות קווים פעילים על תשתית בזק".

מבזק נמסר בתגובה: "בזק מקדמת את רפורמת השוק הסיטונאי ומשקיעה מאמצים רבים כדי לאפשר את פעילותו התקינה והכל בהתאם להנחיות משרד התקשורת. נושא הטלפוניה מורכב ונדון מול משרד התקשורת באופן שוטף".