מלך האג"ח מהמר על "ארמגדון" ועל "השורט של החיים"

ביל גרוס, המנכ"ל לשעבר בפימקו, צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי "הימור על האג"ח הגרמניות זה השורט של החיים" ■ גרוס סבור כי זו רק שאלה של זמן עד שהאג"ח הגרמניות ישנו כיוון ויצללו בחדות

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

המהלך שביצעו ענקי ההשקעות ג'ורג' סורוס וסטנלי דרוקנמילר ב-1992 הניב להם רווח של מיליארד דולר בטווח קצר כאשר הימרו נגד הפאונד הבריטי. כעת, מי שזכה לכינוי "מלך האג"ח מנכ"ל פימקו לשעבר ביל גרוס, טוען כי קיימת הזדמנות למהלך היסטורי טוב יותר באמצעות הימור נגד האג"ח הגרמניות.

גרוס צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו ממקום העבודה החדש שלו, Janus Capital, שהימור נגד האג"ח הגרמניות זה "השורט של החיים". גרוס גם השווה את הטרייד הזה למהלך האגדי של סורוס ודרוקנמילר וטען כי הטרייד שההימור שלו יתברר כמוצלח יותר.

מלך האג"ח טוען כי המשמעות של הזינוק במחירי האג"ח הגרמניות ל-10 שנים ומנגד הצניחה החדה בתשואות שלהן, שמתקרבת לטריטוריה שלילית, היא שזו רק שאלה של זמן עד שהן יתחילו לנוע בכיוון ההפוך. גרוס סבור שלשורט על האג"ח הגרמניות קיים פוטנציאל לתשואה דו ספרתית בטווח ההקצר והבינוני.

ובכן, אם יתברר שגרוס אכן צודק והאג"ח הגרמניות יתחילו לרדת במקביל לזינוק חד בתשואות שלהן, המשמעות היא למעשה "ארמגדון" בכלכלה החזקה באירופה.