הריחו את הכישלון? דורטמונד ביטחה עצמה מאי-העפלה לצ'מפיונס ליג

"בלומברג": סגנית אלופת הבונדסליגה, שאיבדה את הסיכוי לשחק בעונה הבאה במפעל הבכיר של אופ"א, דאגה להגן על עצמה מנזק כלכלי אפשרי ■ מניית המועדון צנחה ב-31% מאז השיא שנרשם בקיץ 2014 

צ'ירו אימובילה, דורטמונד, בונדסליגה / צלם: רויטרס
צ'ירו אימובילה, דורטמונד, בונדסליגה / צלם: רויטרס

הנזק הכלכלי של בורוסיה דורטמונד בעקבות העונה הכושלת שהיא עוברת, צפוי להיות הרבה פחות רציני ממה שהוערך תחילה. הסיבה: המועדון הגרמני הגן על עצמו באמצעות ביטוח כנגד אפשרות של אי העפלה לליגת האלופות של אופ"א. כך לפי דיווח ב"בלומברג".

לפי הדיווח, סגנית אלופת הבונדסליגה ביטחה את עצמה לתקופת זמן של שלוש שנים כנגד אי העפלה לליגת האלופות. העונה ההשקעה בביטוח תוכיח את עצמה - דורטמונד מדורגת במקום התשיעי, מרחק 18 נקודות מהמקום הרביעי המוביל למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה, ולמעשה איבדה סיכוי לסגור את הפער בחמשת המחזורים שנותרו עד לתום העונה.

בעונה שעברה (2013/14) רשמה דורטמונד הכנסות בסך 260.7 מיליון אירו, מתוך זה 37.7 מיליון אירו מתשלומים של אופ"א בעבור הופעה בליגת האלופות (שהסתיימה ברבע הגמר).

אגב, גם מחיר המניה של דורטמונד - קבוצת הבונדסליגה היחידה שנסחרת בבורסה - לא בשמיים. נכון לסוף השבוע צנחה המניה לשיעור של 3.52 אירו, והשלימה ירידה של 31% מאז השיא שנרשם ביולי 2014.