רייטינג: 823 אלף צופים לטקס הדלקת המשואות בערוץ 2

אירועי יום העצמאות, חידון התנ"ך וחלוקת פרס ישראל רושמים ירידה בצפייה לאורך השנים

דגל ישראל / צילום: רויטרס
דגל ישראל / צילום: רויטרס

כ-67.5% ממשקי-הבית היהודיים, שצפו בטלוויזיה בערב יום העצמאות, צפו בטקס הדלקת המשואות באחד משלושת הערוצים המרכזיים. שידור הטקס בערוץ 2 משך השבוע את עיקר הצופים בכלל האוכלוסייה, עם 823 אלף צופים, והוביל את טבלת הצפייה השבוע. הטקס הגיע לרייטינג של 25.2% - הרבה מעל הצפייה באותו שידור ממש בערוץ 1 ובערוץ 10.

נתון מעניין הוא שלאחר הטקס חלה ירידה דרמטית בצפייה בערוץ 2, שם שודרה תוכנית אירוח חגיגית עם צופית גרנט. צופים רבים עברו דווקא לערוץ 1 - שם שודרה התוכנית "עצמאות בשטח" עם שחר חסון ורותם אבוהב, שהגיעה ל-9.8% והובילה את הצפייה באותה הערב.

במשך שנים נחשב ערוץ 1 למקום המרכזי לצפות בו באירועי יום העצמאות, בעיקר כשרשות השידור לא התמודדה עם כל תחרות. ניתן לראות כיצד עם השנים הולכים ומאבדים העוגנים הלאומיים של שידורי יום העצמאות מכוחם.

כך למשל, חידון התנ"ך: בעוד בשנת 2013 צפו במשדר 332 אלף צופים, ובשנת 2014 ירדה הצפייה ל-305 אלף צופים - השנה ירדה כמות הצופים בשידור ל-274 אלף צופים בלבד, שהצטופפו ב-9.2% ממשקי-הבית היהודיים.

טקס חלוקת פרסי ישראל נחשב גם הוא ליוקרתי ולכזה שגורר שיח ומחלוקת. אך למרות הכבוד הרב, נראה כי הציבור הרחב לא מוצא בו עניין גדול; הוא משך השנה כמות מאכזבת של 161 אלף צופים בלבד, לעומת 222 אלף בשנת 2013 ו-204 אלף בשנת 2014.

בעוד טקס הדלקת המשואות הוביל במספר הצופים בכל הקשור לאחוזי הצפייה במשקי-בית יהודיים, התוכנית "בוס בהסוואה" של זכיינית ערוץ 2 רשת ניצבת בראש עם קרוב ל-29% צפייה. ספיישל העצמאות של "ארץ נהדרת" בקשת ניצב במקום השני עם 27.6% צפייה.

במוצאי יום העצמאות רשת השיקה את "מלחמת המינים" עם 24.9% צפייה לא רעים לעונת החגים. באותו זמן ממול השיק אתר וואלה את אולפן העתיד שלו, בתוכנית שנתנה בעיקר תחושת עבר בהגשת דן שילון, שהצליח להביא 7% צפייה לערוץ 10.

רייטינג
 רייטינג