סמסונג גלקסי S6 Edge: מסך קמור מעולה וסוללה חלשה

גלקסי S6 Edge הוא מכשיר יקר להחריד, אבל למרות חסרונותיו, הוא הטוב ביותר כיום

סמסונג היא הראשונה להשיק סמארטפון דגל בישראל בשנת 2015. דגם גלקסי S6 Edge משלב מספר תכונות מעניינות, שמעלות את הרף בקטגוריית סמארטפוני הפרימיום.

מסך: המסך הוא תענוג לעיניים. מדובר בצג ברזולוציה גבוהה מאוד 1440 על 2560 פיקסלים (רזולוציית 2K) עם צבעים עזים מאוד ותאורה אחורית חזקה במיוחד, המתאימה גם לשימוש באור שמש ישיר. איכות התמונה היא ככל הנראה הטובה ביותר היום בשוק. גודל המסך עומד על 5.1 אינץ' - גודל מצוין, לא גדול מדי ולא קטן מדי. צפיפות הפיקסלים גבוהה - 577ppi.

קמור: ל-S6 Edge מסך קמור בשני הצדדים. האם מדובר בחידוש שימושי? החידוש בעיקר עיצובי, והתרומה לפרודקטיביות פחותה. הקימור יעיל בעיקר כשמחזיקים את המכשיר והתחושה היא שאין מסגרת לסמארטפון. סמסונג גם שילבה מספר אפליקציות פנימיות לפס הקמור, למשל, גישה זריזה לחמישה אנשי קשר מועדפים. כאשר המסך סגור, אפשר להציץ על השעה, מזג האוויר, השעון מעורר ועדכוני החדשות. מדובר בתכונה חביבה, אבל שיטת ההפעלה לא נוחה.

חומרה: כראוי לסמארטפון דגל, ה-S6 Edge הוא מכשיר מהיר עם חומרה חזקה. יש כאן מעבד שמונה ליבות של חברת סמסונג מסוג Exynos 7420 (מורכב ממעבד 2.1 ג'יגה הרץ' ו-1.5 ג'יגה הרץ) עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 או 64 ג'יגה. כרגע סמסונג לא מוכרת בארץ את גרסת 128 ג'יגה. חבל שסמסונג ויתרה על שילוב כרטיס זיכרון במכשיר.

ממשק: ה-S6 Edge מגיע בגרסת אנדרואיד לוליפופ (5.0.2). בצעד ראוי לשבח, סמסונג ויתרה על מספר רב של אפליקציות פנימיות שאותן היא נוהגת להתקין במכשירה. במקום זה, יש אפשרות להוריד אותם באופן פרטני (מה שלא תופס מקום מיותר בזיכרון המכשיר).

לוליפופ מציעה אפשרות לבטל באופן אוטומטי את נעילת טביעת האצבע או הסיסמה, כאשר מחוברים למכשיר בלוטות' כמו דיבורית ברכב או אוזניות. סמסונג גם מציעה אפליקציה פנימית למדידת צעדים (S Health) וחיבור לטאבלטים של החברה להצגת התראות SideSync 3.0. אגב, מעניין לציין, שסמסונג החלה לקדם את שירות האחסון OneDrive של מיקרוסופט, המציעה 100 ג'יגה למשך שנתיים מתנה.

אבטחה: אחד השיפורים החביבים עלינו ב-S6 לעומת ה-S5, הוא מנגנון זיהוי טביעת האצבע. סמסונג זנחה את הטכנולוגיה הקודמת שלהם, שחייבה את המשתמש להחליק את האצבע על כפתור הבית, במטרה לבטל את הנעילה הביומטרית. במקום זה, דרושה רק נגיעה עם האצבע בכפתור (כמו באייפון) והסמארטפון נפתח. הפעם זה עובד בצורה מוצלחת מאוד. חבל שעדיין צריך להעיר את מסך המכשיר באמצעות הקשה על כפתור הבית, לפני שחרור הנעילה, במקום להעירו ולשחרר את הנעילה בנגיעה אחת.

מצלמה: איכות התמונה נהדרת (חיישן 16 מגה פיקסל), עם צבעים עזים כמו שסמסונג מספקת בקביעות במכשירים שלה. התמונות נראות חדות גם כשמבצעים עליהן תקריב. גם במקומות חשוכים התוצאות היו טובות. אהבנו מאוד את הביצועים של ה- HDR במכשיר (שילוב של מספר חשיפות). מצלמת הסלפי (5 מגה פיקסל) הייתה בינונית. אהבנו את האפשרות להזניק את המצלמה במהירות באמצעות לחיצה כפולה על כפתור הבית (גם כאשר הסמארטפון נעול).

סוללה: הדבר המאכזב באדג' היא הסוללה, שבקושי שורדת עד שעות אחר הצהריים. זה קצת מביך, כי סמסונג בעת הכרזת המכשיר, טענה החברה שהסיבה שהיא הפסיקה לשלב סוללה נפרדת, היא העבודה המוצלחת של הסוללה הנוכחית - מה שמתברר כלא נכון. סמסונג כן שילבה פתרונות שיעזרו במעט להתגבר על הבעיה הזו, כמו טעינה מהירה של המכשיר ב-80 דקות. פתרון נוסף הוא טעינה אלחוטית, המאפשרת לטעון את הסמארטפון בהנחת המכשיר על משטח. החיסרון הוא שהטעינה לא מספיק מהירה.

בשורה התחתונה: גלקסי S6 Edge הוא מכשיר יקר להחריד, אבל למרות חסרונותיו, הוא הטוב ביותר.

מחיר: 4,300 שקל ל-32 ג'יגה.