אחרי פרס: בבנק הפועלים רוצים את אהוד ברק

הבנק פנה לרה"מ לשעבר בבקשה שינאם בטקס בניו-יורק, תמורת כמה עשרות אלפי דולרים ■ הצדדים נמצאים במו"מ מתקדם אך טרם חתמו על חוזה סופי

אהוד ברק / צילום: אייל יצהר
אהוד ברק / צילום: אייל יצהר

אחרי הביקורת הציבורית וביטול ההתקשרות עם הנשיא לשעבר שמעון פרס, בנק הפועלים פנה בימים האחרונים לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על מנת שינאם בטקס לציון 40 שנות הפעילות של הבנק בניו-יורק - כך נודע לחדשות ערוץ 2.

עלות ההרצאה מוערכת בכמה עשרות אלפי דולרים, ואולם בשונה מפרס - מדובר בניסיון התקשרות חד-פעמי ולא בחוזה חודשי כפי שתוכנן עם פרס. שני הצדדים נמצאים במשא-ומתן מתקדם, אבל בשלב הזה עדיין לא נחתם חוזה.

פרס: "אני לא לוקח פרוטה מהכסף"

ביום חמישי הודיע פרס בריאיון ליונית לוי במהדורה המרכזית על ביטול החוזה עם בנק הפועלים, כמה ימים בלבד אחרי שהעיתון "דה-מרקר" פרסם כי הוא צפוי להרוויח 30 אלף דולר בחודש עבור שירותים שיעניק לבנק.

"אני לא מרוויח אף פרוטה מפני שאני לא לוקח אף פרוטה מהכסף הזה. כל הכסף הזה מושקע במדע, בצרכים חברתיים, ואני מקפיד על כך", טען תחילה פרס. ואולם בהמשך הודיע על ביטול ההתקשרות עם הבנק. "אני קורא בעיתון סיפור שאין שום קשר בינו לבין המציאות, אני לא אלך להתווכח. החלטתי, בלאו הכי בשבילי זה לא עניין כספי באמת, אלא עניין ציבורי, וחשוב לי לשמור על אמון הציבור, שאני מבטל את זה ונגמר העניין", הוא אמר.

בתוך כך, ב"גלובס" פורסם היום כי פרס יספק ייעוץ גם לחברת טבע. באמצעות חברת פרס יועצים שהקים, יעניק פרס ייעוץ לחברת התרופות הישראלית תמורת 10,000 דולר בחודש וכן יזכה לרכיב תגמול משתנה נוסף שיוענק עבור פרויקטים פרטניים. (לסיפור המלא)