מסתמן: RGE תשלם את הערבויות שערוץ 10 צריך לרישיון

מועצת הרשות השנייה החליטה כי ערוץ 10 כשיר לבקש רישיון, בכפוף להצגת ערבויות בנקאיות ועמידה בשורת מחויבויות הקבועות בחוק ■ בסה"כ דרושים לערוץ 10 לצורך הרישיון כ-70 מיליון שקל

אביב גלעדי/ צילום: רוני שיצר
אביב גלעדי/ צילום: רוני שיצר

מועצת הרשות השנייה, בראשות אוה מדז'יבוז', החליטה היום (ב') כי ערוץ 10 כשיר לבקש רישיון, בכפוף להצגת ערבויות בנקאיות ועמידה בשורה של מחויבויות הקבועות בחוק.

על ערוץ 10 להשלים עד 31 במאי את הסדרת מבנה הבעלות, ובכלל זה מציאת הסדר ל-24% מהמניות הנמצאות בנאמנות והצגת הערבויות וכתבי ההתחייבות הדרושים ליציאה לרישיון, לרבות ערבות בנקאית על סך 44 מיליון שקל, כתבי ערבויות בשל מחויבויות תוכן והסדרת תשלום עבור ה"ביד" לתקופה שבין 2012 למחצית שנת 2015 בה שידר הערוץ מתוקף זיכיון.

בסך-הכול מפרידים בין ערוץ 10 לרישיון כ-70 מיליון שקל.

למעשה, המועצה אישרה היום את התוכנית של מדז'יבוז' לערוץ, כפי שהובאו לראשונה בריאיון שפורסם עמה ב"גלובס". השבוע הדברים זכו גם לגיבוי של חוות-דעת משפטית של היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר.

מדז'יבוז' אמרה היום כי "ההחלטה על כשירותו של ערוץ 10 לבקשת רישיון ואפיק היא צעד משמעותי בתהליך העברתו באופן הדרגתי של שוק הטלוויזיה המסחרית משוק של זיכיונות לשוק הפועל על בסיס רישיונות ארוכי-טווח, באופן שיאפשר את פתיחתו לתחרות אמיתית ויתרום לחיזוק וקידום מגוון ואיכות בטלוויזיה המסחרית בישראל, לטובת הציבור הישראלי.

"עם זאת, יודגש כי קבלת הרישיון מותנית בקבלת האסמכתאות לשינוי במבנה הבעלות בערוץ כנדרש בחוק וכן בהצגת הערבויות הבנקאיות לבעל רישיון והמחויבות הדרושות בעניין התוכן".

המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, הוסיף, כי "החלטת המועצה נשענת על עבודה מקיפה של הגורמים המקצועיים והמשפטיים ברשות השנייה, במטרה להכשיר את הקרקע ולהתחיל בתהליך יציאתו של ערוץ 10 לרישיון, בכפוף לעמידתו בתנאים שהוצגו לו היום במפורט. הרשות השנייה תוסיף לפעול כדי לקדם הסדרה ארוכת-טווח של שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, על מנת להבטיח את יציבותו ועצמאותו ועל מנת לאפשר תחרות הוגנת וכניסת שחקנים נוספים".

הסכם מסתמן עם RGE

בתוך כך מתגברים הסיכויים כי קבוצת RGE, שבבעלות אביב גלעדי, לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי, תגיש הצעה רשמית להשתלטות על ערוץ 10. זאת, לאחר שהצדדים כבר הגיעו להסכם עם בעל השליטה הנוכחי בערוץ, יוסי מימן. כמו כן, ל"גלובס" נודע כי יושבו חילוקי דעות שהיו בתוך הקבוצה בין משפחת רקנאטי ובין גלעדי באשר לכיוון אליו הולכת העסקה.

על-פי העסקה המתגבשת, RGE תשלם עשרות בודדות של מיליוני שקלים בעבור השליטה - כשעיקרם בעבור הערבויות והמחויבות שדורשת הרשות השנייה תמורת המעבר לרישיון. על-פי הסכמות אלה, מימן ימשיך להחזיק במניות בערוץ, אולם לא ימשיך להיות בעל השליטה בו.

משקיע רציני נוסף המתמודד על הערוץ הוא אילן שילוח, הפרסומאי ויזם ההיי-טק. לשילוח יש את זכות הסירוב הראשונית, אשר עליה הסכים עם הערוץ לאחר שהעביר מקדמות נדיבות לצורך המשך קיומו של הערוץ ערב הארכת זיכיונו.

לאור העובדה שקבוצת RGE, בניהולו של מודי פרידמן, לשעבר מנכ"ל ערוץ 10, טרם הגישה בקשה רשמית, היא עדיין לא הגיעה לבחינתו של שילוח, שיחליט אם להשוות או לוותר על ההזדמנות. לאור העובדה שבלווטניק אינו בעל המניות היחיד בקבוצת RGE, אין כל בעיה רגולטורית שעשויה למנוע מבעדו לשלוט בערוץ 10, שכן שותפיו לקבוצה הם אזרחים ישראלים.

הרוח החיה מאחורי העסקה הוא יו"ר RGE, אביב גלעדי, שמושך את שותפיו למהלך. בערוץ 10 עדיין לא יודעים האם גלעדי, לשעבר בעל מניות בזכיינית ערוץ 2 רשת, יבקש להמשיך בקו השידורים שמנהיג מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, לפיו הערוץ יהווה אלטרנטיבה לערוץ 2 או שמא יבקש להחזיר את הערוץ לימיו הבידור והריאליטי.

לעומתו שילוח - שעדיין ממתין להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים - מבקש לשמור על האסטרטגיה של ורשבסקי.

מערוץ 10 נמסר: "הערוץ ימשיך להציג אלטרנטיבה טלוויזיונית לצופים ואלטרנטיבה תחרותית לענף הפרסום וימשיך למלא אחר כל הכללים והמחויבויות".