הטיפ היומי: מניה איכותית לקנייה בשל עוצמתה בשוק המקומי

במור בית השקעות מציבים לסקופ מחיר יעד של 56 שקל, פרמיה של כ-27% על מחיר השוק

חברת סקופ / צילום: מתוך אתר החברה
חברת סקופ / צילום: מתוך אתר החברה

חברת סקופ נסחרת בבורסה בשווי של כ-480 מיליון שקל. החברה עוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות (אלומיניום, נירוסטה, פלדה, ניקל ועוד), והיא מספקת כ-80 אלף מוצרים המשמשים אלפי לקוחות ממגוון רחב של ענפים.

החברה ממוצבת כיום בישראל כספקית מובילה של מוצרי מתכת שונים במודל One Stop Shop, הנסמך על מערכות לוגיסטיות מתקדמות המאפשרות ניהול מלאי יעיל, עם יכולת אספקה של 95% מכלל מוצריה בתוך 24 שעות, אשר מעניקה ללקוחותיה שירות לוגיסטי מלא. עובדה זו מקנה יתרונות תפעוליים משמעותיים, המייצרים חסמי כניסה ומאפשרים לחברה לשמור על הלקוחות לזמן ארוך.

למרות שהמחצית השנייה של 2014 אופיינה בהאטה בשוק המקומי, אנו סבורים שסביבת המאקרו בישראל בשנים הקרובות תמשיך לתמוך בפעילות החברה.

בשנים האחרונות סקופ השכילה ליישם תוכנית אסטרטגית, שמטרתה פיזור גיאוגרפי ומטבעי של הכנסותיה. לצורך כך הקימה פעילות סחר לחומרי גלם באירופה (בעיקר בפולין, בצ'כיה וברומניה), המציגה רווחיות תפעולית של כ-7%; ופעילות בשוק האמריקאי, אשר נתקלה בקשיים והפסדים בשנותיה הראשונות בעקבות הקושי לבסס את המודל העסקי המתאים. לאחר שנות דימום, הפעילות עברה לראשונה לרווחיות ב-2014. אנו רואים את הפעילות הגלובלית כמנוע צמיחה לשנים הקרובות.

לחברה מספר סיכונים עיקריים, בראשם הקורלציה למצב הכלכלי במדינות, שבהן היא פועלת, והחשיפה לתנודתיות גבוהה במחירי המתכות ובשערי החליפין - מה שעלול להביא להפסדי מלאי, כפי שחוותה החברה לאחר המשבר של 2008. סיכון זה פחת בצורה משמעותית בשנים האחרונות, בשל המעבר מחוזים ארוכי טווח וגדולים לשוק של מחזורי מלאי קצרים ומבוססים מחירי שוק.

אנו רואים בסקופ חברה איכותית להשקעה בשל עוצמתה בשוק המקומי, סיום הדימום בפעילות האמריקאית, צפי לתזרים חזק בשנים הקרובות בשל היעדר השקעות, מודל עסקי יציב ומפוזר מאשר בעבר, התנהלות פיננסית שמרנית, והנהלה איכותית, בראשות הבעלים, שמואל שילה.

בנוסף, החברה סיפקה תשואת דיבידנד חריגה של 20.5% ב-2014, שאינה מייצגת, אך המשקיעים יכולים לצפות לתשואה של 7%-8% בשנים הקרובות. תמחרנו את סקופ לפי מודל DCF, ומחיר היעד למניה הוא 56 שקל, פרמיה של כ-27% על מחיר השוק.

יוטב קוסטיקה, כלכלן ראשי ומנהל השקעות במור בית השקעות

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם