ליברמן מאיים: "אם לא נצטרף לקואליציה, יוקדמו הבחירות"

יו"ר ישראל ביתנו טוען כי עדיין קיימים "פערים משמעותיים בנקודות עקרוניות" במו"מ הקואליציוני ■ לדבריו, "רובצת עלינו אחריות גדולה אם לא ניכנס לממשלה" ■ דרעי: "ללא הנהגת מע"מ 0% על מוצרי יסוד לא נחזור לשולחן הדיונים"

אביגדור ליברמן / צילום:  יוסי כהן
אביגדור ליברמן / צילום: יוסי כהן

"ישראל ביתנו" מתלבטת האם להצטרף לקואליציה - כך אמר היום (ג') יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתדרוך לתקשורת הרוסית. שר החוץ אמר כי מדובר בהחלטה קשה שעלולה להוביל את ישראל לבחירות חוזרות.

ליברמן סיפר לכתבים כי ישראל ביתנו והליכוד סיכמו את כל הסוגיות הנוגעות לתיקים שתקבל המפלגה - החוץ והקליטה, וכן הושגו הבנות בנוגע לסמכויות משרד החוץ, אולם לדבריו, עדיין קיימים "פערים משמעותיים בנקודות עקרוניות", שעלולות למנוע את כניסתה של ישראל ביתנו לקואליציה.

"רובצת עלינו אחריות גדולה אם לא ניכנס לממשלה", אמר ליברמן. שר החוץ המיועד הסביר כי המשמעות המיידית של אי-כניסה לממשלה תהיה לא הליכה לאופוזיציה, אלא הליכה לבחירות חוזרות. "מאחר שכחלון הבהיר שאין אופציה לממשלה של 61 חברי כנסת, ולנוכח העובדה שהצטרפותו של הרצוג ירדה מהפרק, להחלטה של ישראל ביתנו יש משקל כבד מאוד", הבהיר ליברמן.

במערכת הפוליטית מעריכים כי גם אם ליברמן לא ייכנס לממשלה, לא יצליח נתניהו לשכנע את המחנה הציוני להצטרף לממשלה ברגע האחרון.

בתוך כך יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בתום ישיבת הסיעה שכינס כי "תנועת ש"ס נשאה במערכת הבחירות את הדגל החברתי למען 2 מליון האנשים השקופים.ללא הנהגת מע"מ 0 על מוצרי יסוד וקבלת משרדים שיהוו ארגז כלים חברתי ע"מ ליישם את המדיניות החברתית עליה התחייבנו, לא נחזור לשולחן הדיונים".