אחרי 25 שנות הפסקה: הסופרקאפ חוזר לכדורגל הישראלי

המשחק החגיגי בין האלופה למחזיקת הגביע ייערך ב-15 באוגוסט, ככל הנראה בטדי או בסמי עופר; ההתאחדות והמינהלת יחלקו בהוצאות ובהכנסות; הנשיא ריבלין יעניק את הגביע

עונת 2015/16 של הכדורגל הישראלי תוציא לדרך, אחרי הפסקה בת 25 שנים, את משחק "אלוף האלופים" - או במתכונתו החדשה - הסופרקאפ. כך נקבע על-ידי ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגה.

בין 1974 ל-1990 התקיימה ברציפות מדי קיץ התמודדות "אלוף האלופים" של הכדורגל הישראלי, שהפגישה בתחילת כל עונה את אלופת הליגה העליונה ומחזיקת הגביע. המפגש החגיגי היה אמור לבצע קאמבק במתכונת מחודשת עם צמד משחקים תחת השם סופרקאפ (בדומה למיתוג הנהוג באירופה) - בתחילת העונה הנוכחית, אלא שהמתיחות הביטחונית שקדמה למבצע "צוק איתן" הובילה לביטולו.

תאריך היעד החדש שסומן על-ידי ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגה, שיפיקו במשותף את האירוע - הוא 15 באוגוסט, יום שבת. על-פי הערכות, ההתמודדות תתקיים באחד משני המגרשים הגדולים בארץ (טדי או סמי עופר), אך העניין עדיין תלוי בזהות הקבוצות: בעוד מכבי ת"א האלופה היא משתתפת ודאית, שתוכל למשוך קהל רב - עדיין לא בטוח שכך יהיה הדבר לגבי יריבתה. אגב, במידה ומכבי תזכה גם בגביע המדינה, הקבוצה שתשחק נגדה בסופרקאפ תהיה סגנית האלופה ולא פיינליסטית הגביע.

מבחינת הכדורגל הישראלי מדובר במשחק ששווה לא מעט כסף. ההתאחדות והמינהלת יחלקו ביניהן באופן שווה את הוצאות השיטור והאבטחה של המפעל, וגם את ההכנסות ממכירת הכרטיסים. המועדונים המשתתפים יקבלו מענק מסוים, שסכומו הסופי טרם נקבע. המשחק צפוי לייצר הכנסות ישירות ועקיפות לכדורגל הישראלי גם באמצעות מכירת זכויות השידור שלו, והימורים שהטוטו יקלוט ממנו באותו ערב.

המשחק עשוי להוות מטרד מסוים עבור הנציגות האירופיות, ובפרט מכבי ת"א: במידה ויעברו את שלבי המוקדמות הראשונים של ליגת האלופות, יתמודדו הצהובים בפלייאוף העלייה לבתים של הצ'מפיונס ליג ימים ספורים לאחר הסופרקאפ (ב-18 או ב-19 באוגוסט).

מי שיעניק את גביע הסופרקאפ למנצחת במשחק יהיה נשיא המדינה ראובן ריבלין (שכמובן ימשיך ללא קשר להעניק בסיום העונה גם את גביע המדינה). יום אחד או יומיים לפני המשחק יוענק בבית הנשיא, במעמד שתי הקבוצות שישתתפו בסופרקאפ, פרס "מגן הכבוד": 50 אלף שקל, מכספי הטוטו, שיחולקו לאוהדי הקבוצה שתעמוד בקריטריונים של רישוי מועדונים של אופ"א ושל מלחמה בגזענות ואלימות. בפרס יהיה ניתן להשתמש עבור הוצאות עידוד - רכישת אביזרים, שילוט, הסעות למשחקים, כיבוד וכו'.