אחרי הסערה: אודי פרידן מתנצל בפני כל מי שנפגע

פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני-פרידן המפרסם חברות בולטות, מתנצל על הדברים שאמר בריאיון למגזין "פירמה" של "גלובס": "אני חב התנצלות לאלה שנפגעו מדבריי, שיצרו אבחנה סטריאוטיפית חסרת רגישות"

אודי פרידן / צילום: אריק סולטן
אודי פרידן / צילום: אריק סולטן

הפרסומאי אודי פרידן מתנצל היום על דבריו בריאיון שנתן ביום העצמאות למגזין "פירמה" של "גלובס". "טעיתי כשכיניתי את ראש הממשלה במילה קשה", כתב מי שהיה מנהל הקמפיין של שר האוצר המיועד משה כחלון, בחשבון הטוויטר האישי שלו, בהתייחסו לדברים שאמר על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זהו ראש הממשלה שלנו שנבחר בהליך דמוקרטי. הייתה בחירה אומללה של מילה לא ראויה, ועל כך אני מצטער ומתנצל".

עוד כתב פרידן בסדרה של ציוצים: "אני חב התנצלות לאלה שנפגעו מדבריי, שיצרו אבחנה סטריאוטיפית חסרת רגישות, וגם עליה צר לי. כל הדברים נאמרו בסערת נפש אחרי מעורבות רגשית בבחירות. אני בוחר שלא להסתתר תחת 'דבריי עוותו' או 'הוצאו מהקשרם', ואני מתנצל בפני כל מי שנפגע".

פרידן הוא אחד מבעלי סוכנות הפרסום המובילה ראובני-פרידן המפרסמת חברות בולטות במשק הישראלי.

נזכיר כי בריאיון ל"פירמה" תקף בחריפות את נתניהו ואמר בין היתר: "לביבי היה אמור לקרות בדיוק מה שקרה בבחירות 99', כשנפשו של העם נקעה ממנו, ועשינו את 'ישראל רוצה שינוי', וברק ניצח. ביבי בעיניי הוא השטן, איש רע, לא ישר, סכסכן, פלגן ונוכל". (לריאיון המלא).

עם פרסום הריאיון, בליכוד לא נשארו חייבים ומסרו בתגובה: "התבטאויות השנאה של אודי פרידן - ובראשן האמירה הדוחה שלו כי 'רגשי הנחיתות העמוקים של המזרחיים מביאים לשנאת הגזע הלבן האשכנזי' ומילות השטנה שאמר על ראש הממשלה - הם המשך ישיר לדברים שאמרו בשבועות האחרונים יאיר גרבוז, אלונה קמחי וענת וקסמן על מצביעי הימין.

"אנשי שמאל אלה אינם מעלים בדעתם שהצבעת כמיליון אזרחים לליכוד נובעת מתפיסה ביטחונית, מדינית וחברתית מפוכחת. הם מנסים לצייר את מצביעי הליכוד והמחנה הלאומי כציבור אמוציונלי שאינו מקבל החלטה רציונאלית בקלפי. אבל האמת הפוכה: הציבור הלאומי חכם ושקול".