50 שנה לבאפט בברקשייר: רמז שלא מתכוון לעזוב בקרוב

כ-40 אלף בעלי מניות, אנליסטים ועיתונאים השתתפו באירוע השנתי המפורסם באומהה - "וודסטוק לקפיטליסטים" ■ כשהוא נשאל שוב לגבי החיבה שלו לג'אנק פוד, באפט, 85, אמר כי אם הוא היה אוכל ברוקולי וכרוב ניצנים כל חייו הוא לא מאמין שהיה חי עד עכשיו

וורן באפט / צלם: רויטרס
וורן באפט / צלם: רויטרס

המשקיע האגדי וורן באפט, "האורקל מאומהה", חגג בסוף השבוע 50 שנה לשליטתו בקבוצת הענק בכינוס השנתי המפורסם של בעלי המניות באירוע שהוא כינה כ"וודסטוק לקפיטליסטים".

באפט ומספר 2 שלו צ'רלי מונגר ענו לשאלות של 40 אלף מבעלי המניות של הקונצרן, אנליסטים ועיתונאים במשך מספר שעות, ובאפט ניסה להביע אופטימיות שברקשייר זה לא רק באפט וכי הקונצרן ימשיך לשגשג הרבה אחרי שהוא יעביר את המושכות.

האירוע היה צבעוני במיוחד. עשרות אלפי המשתתפים צעקו "וורן אנחנו אוהבים אותך", ואחד המשתתפים אף כינה את האירוע "וורן לנד" במקום דיסני לנד. האירוע היה מוצלח כבכל שנה, והמשתתפים מילאו את בתי המלון באומהה במחירים של כ-400 דולר ללילה.

ברקשייר האת'אווי מחזיקה בכ-80 חברות בכל העולם. בקופתה יש סכום "צנוע" של 63.7 מיליארד דולר במזומן שיסייעו לחברה להתגבר על מכשולים בכלכלה, אם יגיעו. באפט הצהיר כי הם מוכנים לפעול אם יהיו טלטלות. לדבריו, ברקשייר ממש לא "גדולה מדי בכדי ליפול" ואינה זקוקה לפיקוח מהרגולציה.

באפט לא סיפק רמזים באשר ליורש שלו שיוביל את ברקשייר כשהוא "יתלה את הנעליים" ואך רמז כי הוא לא מתכוון לעזוב בקרוב. הוא כן אמר שהוא מעדיף לא למנות מנכ"ל שיש לו ניסיון רק בהשקעות ולא בתפעול קונצרן ענק.

כשהוא נשאל שוב לגבי החיבה שלו לג'אנק פוד, באפט, 85, אמר כי אם הוא היה אוכל ברוקולי וכרוב ניצנים כל חייו הוא לא מאמין שהיה חי עד עכשיו.

לא נרשמו באירוע סערות מיוחדות, אבל היו שאלות מעיתונאים שביקרו את ההשקעה של באפט - כמו ברכישת חברת 3G Capital מברזיל. באפט הגן על ההשקעה שלו ואמר כי הוא "לא מתנצל".