אפריל בסלולר: הוט מפסידה לגולן; הוותיקות מדממות

גולן טלקום גייסה 14,000 מנויים נטו, והוט מובייל - 8,900 ■ פרטנר איבדה 9,400 מנויים נטו, פלאפון - 6,200 מנויים, וסלקום - 8,600 ■ בקרב המפעילים הווירטואליים, רמי לוי שומר את הראש מעל למים, ויופון הולכת לאיבוד

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

היקף הנטישות הגדול של הוט מובייל ממשיך להטריד, למרות המבצעים האטרקטיביים שהחברה מציעה. זו הסיבה שהוט מובייל תופסת בחודש אפריל את המקום השני בטבלת הניודים במונחי נטו (מצטרפים חדשים פחות נוטשים) לטובת גולן טלקום, שתופסת את המקום הראשון בזכות מספר נטישות נמוכות יותר.

היקף הנטישות בהוט מובייל הוא מאד גבוה. החברה מגייסת 33 אלף מנויים חדשים, אך מאבדת 24 אלף - גיוס של כ-8,900 מנויים נטו. אפשר להעריך כי הגיוס של המנויים, שמגיע בזכות המבצעים האגרסיביים של הוט מובייל, מתבצע במחירים מאד נמוכים, כמו שקורה אצל כל המפעילים, אך קשה שלא להרהר באפשרות שהוט לא עושה מספיק על מנת לשמר את הלקוחות שכבר גייסה, מכיוון שהמאמץ שלה להגדיל את בסיס המנויים נעשה במחירים מאד יקרים.

כך יוצא שגולן, שממשיכה לשמור על רמת מחירים נמוכה כמו תמיד, מגייסת פחות מהוט מובייל, אך בזכות שיעורי נטישה נמוכים יחסית היא מצליחה במונחי נטו לצרף אליה באפריל יותר מנויים. החברה גייסה נטו 14,000 מנויים באפריל.

בקרב חברות הסלולר הוותיקות, פרטנר ממשיכה לאבד יותר מנויים מפלאפון (שמאבדת הכי פחות) ומסלקום. אמנם מדובר בפערים לא דרמטיים, אבל בכל זאת הבעיה הגדולה של החברות הוותיקות היא המשך הדימום שלא נעצר לטובת הוט מובייל וגולן טלקום. פרטנר איבדה 9,400 מנויים נטו, פלאפון איבדה 6,200 מנויים, וסלקום - 8,600 מנויים.

ככל שעובר הזמן, נדמה כי החברות הוותיקות נכנעות בהשלמה לסיטואציה שנכפית עליהן, של ירידה עקבית ברווחיות עד לנקודה שבה אחת מהן תרים ידיים. המצב הזה יחריף בעקבות הכניסה הצפויה של גולן לתחום הטלוויזיה במחצית השנייה של השנה.

בקרב המפעילים הווירטואליים, רמי לוי סלולר מסתמן כחברה היחידה שצומחת בחודשים אלה, אם כי מדובר במונחים מאד נמוכים יחסית (גייס באפריל 1,600 לקוחות נטו). בהשוואה למתחריו במגזר הספציפי של המפעילים הווירטואליים, רמי לוי ממשיך ונוגס ביופון (איבדה 1,000 מנויים), שהחלה בסערה ולאט-לאט דעכה, והיום, למרות המחירים הנמוכים שלה, היא מאבדת מנויים - בעוד רמי לוי שומר על מומנטום חיובי כבר כמה חודשים.

המתחרה של לוי בחודשים האחרונים הוא 019 טלזר, שפועלת בעיקר בשוק העובדים הזרים ומצליחה לגייס יותר משהיא מאבדת (גייסה 929 מנויים נטו באפריל). הום סלולר איבדה 123 מנויים נטו.

ניודים בסלולר2
 ניודים בסלולר2