רונאל פישר נשאר במעצר: "הסכם עדת המדינה מחזק את החשד"

(עדכון) - ביהמ"ש האריך את מעצרו של עו"ד פישר - החשוד בתיווך בשוחד ושיבוש חקירה - ב-4 ימים ■ הותר לפרסום: רב-פקד בדימוס עדן מלכה מיחידת 433 הוא הקצין החשוד שהדליף מידע רגיש לפישר

רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי
רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי

עו"ד רונאל פישר ימשיך לשבת במעצר: בית משפט השלום בירושלים האריך היום (א') בשנית את מעצרו של פישר, החשוד בביצוע עבירות של תיווך בשוחד, שיבוש מהלכי חקירה ועבירות נוספות, ב-4 ימים.

"כפי שקבעתי בהחלטתי הקודמת, ראיות חדשות שנוספו מגלות היבטים חדשים בחשדות קיימים נגד פישר, בגינם נמסר לו כתב חשדות. בנוסף, ראיות אלה מקימות חשדות למספר פרשיות נוספות שלא היה מידע לגביהן עת הוארך מעצרו של המשיב בחודש יולי 2014 בגין החשדות הקודמים", כתבה השופטת ג'ויה סקפה בהחלטתה.

השופטת ציינה כי בהחלטתה מיום חמישי האחרון היא האריכה את מעצרו של פישר עד היום, וזאת רק ביחס לפרשיות החדשות שהתגלו. "מאז הארכת המעצר הקודמת בוצעו פעולות חקירה גם ביחס לפרשיות החדשות. עם זאת, אינני מבינה מדוע המשיב עצמו לא נחקר בנושא זה, ולא הוטחו בו החשדות החדשים".

כן ציינה השופטת את הסכם עדת המדינה שנחתם עם עובדת ממשרדו של פישר. "לאחר שנחתם הסכם עד המדינה בתיק, יש בו כדי להרחיב ולהעמיק את החשד", ציינה.

לדבריה, "ניתן לומר כי בשלב זה חשוד המשיב בעוד מספר בלתי מבוטל של פרשיות נוספות, מעבר לאלה שאליהן מתייחס כתב החשדות. אכן חתימת הסכם עד המדינה היה בה כדי לשנות מן התמונה. לאחר שהוצגו לי בדיון הנוכחי חומרים הקשורים להארכת המעצר בגין הפרשיות 'הישנות', ניתן לומר כי הראיות שנגבו בעקבות חתימת ההסכם - יש בהן כדי להעמיק את החשד גם בגין פרשיות אלה ופעולות החקירה הנדרשות, ולפיכך יש בהן גם כדי להצדיק את המשך המעצר של פישר, זאת לצד פעולות החקירה המצדיקות מעצר ביחס לפרשיות החדשות".

בתוך כך, בית המשפט התיר לפרסום כי רב-פקד בדימוס עדן מלכה מיחידת 433 הוא קצין המשטרה החשוד שהדליף מידע רגיש על חקירות לעו"ד פישר. מלכה היה שותף בחקירות רגישות במיוחד ביאחב"ל וביאח"ה.