הטכניון וסאן פארמה יפתחו יחד תרופות לסרטן

הפיתוח יבוסס על טכנולוגיה של זוכה פרס נובל אהרון צ'חנובר, ד"ר גילה מאור ופרופסור עופר בינה מהטכניון ■ המחקר הפרה-קליני מומן עד כה ע"י ד"ר אלפרד מאן

ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

תעשיית הביומד הישראלית והאקדמיה המקומית מהדקים את הקשר עם הודו. הטכניון וחברת המסחור שלו, T3, בראשות בני סופר, הודיעו על הסכם עם חברת התרופות ההודית סאן, לפיתוח מוצרים לטיפול בסרטן.

הפיתוח יבוסס על טכנולוגיה של זוכה פרס נובל אהרון צ'חנובר, ד"ר גילה מאור ופרופסור עופר בינה מהטכניון. המחקר הפרה-קליני מומן עד כה על-ידי ד"ר אלפרד מאן.

סאן, חברת תרופות שמוכרת בישראל כמתחרה של טבע בתחום הגנרי, היא חברת הגנריקה החמישית בעולם והגדולה בהודו. לחברה כבר יש קשרים חזקים לישראל. היו"ר שלה הוא ישראל מקוב, מנכ"ל טבע בעבר, ואילו המייסד ובעל השליטה בה, דיליפ שאנגבי, השקיע בחברת ביולייט הבורסאית, שבשליטת מקוב. שווי השוק של סאן הוא כ-35 מיליארד דולר.

"ההסכם החדש מעורר בנו תקוות גדולות", אמרו הפרופסורים צ'חנובר ובינה, "אין לנו ספק ששיתוף פעולה זה יאיץ את המחקר שלנו. שקלנו כמה חלופות לשיתוף הפעולה, אבל מעמדה של סאן פארמה בשוק, ומחויבותה ארוכת הטווח, הפכו אותה לשותפה המועדפת. הטכניון מרוצה מההסכם ואנו סמוכים ובטוחים כי הסכם זה מסמן את תחילתו של קשר פורה וארוך טווח".

"ההסכם הוא חלק ממכלול של יוזמות שסאן פארמה נוקטת במטרה להרחיב את ספקטרום המוצרים שלה", אמר קירטי גנורקר, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בסאן פארמה. "שותפויות עם מוסדות מחקר עצמאיים מועילות לשני הצדדים, והן הדרך הטובה ביותר להוביל לשוק מוצרים חדשניים".