ש"ס בממשלה: דרעי - שר הכלכלה והשר לענייני הנגב והגליל

דרעי, שימונה לשר הכלכלה: "אני קורא ליו"ר המחנה הציוני, ידידי בוז'י הרצוג - תצטרפו לממשלה" ■ נתניהו: "ממשלת 61 היא טובה" ■ הליכוד: "עכשיו האחריות להקמת ממשלה לאומית מוטלת על כתפיו של נפתלי בנט"

בנימין נתניהו אריה דרעי / צילום: גיל יוחנן ואיל יצהר
בנימין נתניהו אריה דרעי / צילום: גיל יוחנן ואיל יצהר

ש"ס והליכוד חתמו על הסכם קואליציוני. במסגרת ההסכם יכהן דרעי כשר הכלכלה והשר לענייני הנגב והגליל וכן תקבל ש"ס לידה את משרד הדתות ושר במשרד האוצר. כמו כן תחזיק המפלגה בראשות ועדת החינוך.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר כי "הבטחתי וקיימתי. הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות - מע"מ 0, רפורמת הדיור הציבורי ושכר מינימום. ממשלת 61 היא ממשלה צרה אבל זה הקטן גדול יהיה. אני קורא ליו"ר המחנה הציוני ידידי בוז'י הרצוג - תצטרפו לממשלה, יש פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית".

יש לציין כי איציק כהן, שיכהן כשר במשרד האוצר יקבל גם את האחריות על מנהל התכנון.

נתניהו נשאל בסוף החתימה על פרישתו של ליברמן מוקדם יותר היום והשיב: "ממשלת 61 היא טובה. ממשלת 61 פלוס היא טובה יותר".

מהליכוד מסרו הערב כי "עכשיו האחריות להקמת ממשלה לאומית מוטלת על כתפיו של נפתלי בנט. ראש הממשלה נתניהו הציע למפלגת הבית היהודי הצעה חסרת תקדים כדי שיצטרפו לממשלה לאומית בראשותו: משרד החינוך, משרד התפוצות וחברות בקבינט ליו"ר הבית היהודי; משרד החקלאות והחטיבה להתיישבות; משרד התרבות והספורט כולל הטוטו; סגן שר ביטחון שיהיה אחראי על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, ויו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת.

"בנוסף, יוגדל משמעותית תקציב משרד החינוך ומאות מיליוני שקלים יוקצו למוסדות החינוך של הציונות הדתית ולשורה של פעילויות שיבצע שר החינוך המיועד.

"אם הבית היהודי יסרבו להצעה זו, האלטרנטיבה לממשלת ליכוד לאומית היא רק אחת: ממשלת שמאל בראשות הרצוג, שבה לא תהיה נציגות כלשהי לציונות הדתית. ממשלת שמאל שתפנה יישובים, תתפשר על ירושלים, תפגע בציבור הציוני-דתי ותתכופף בפני לחצים בינלאומיים.

"הליכוד קורא לבית היהודי להצטרף ולחתום על ההסכם הקואליציוני עוד הלילה, וליו"ר המפלגה נפתלי בנט לקיים את רצון הציבור הלאומי ואת הבטחות הבחירות שלו ולהצטרף ללא דיחוי לממשלה לאומית".