גוגל רכשה בעשרות מיליוני דולרים אפליקציה ישראלית

אפליקציית ניהול הזמן Timeful של הפרופסורים הישראלים דן אריאלי ויואב שוהם יודעת לזהות דפוסי התנהלות ובהתאם להעדפות המשתמש לתעדף משימות ופגישות

דן אריאלי ויואב שוהם / צילום: איל יצהר רוני שיצר
דן אריאלי ויואב שוהם / צילום: איל יצהר רוני שיצר

אקזיט ישראלי נוסף והפעם עם ניחוח אקדמי: גוגל הודיעה אתמול (ב') כי היא רוכשת את הסטארט-אפ לניהול זמן Timeful, שהקימו הפרופסורים הישראלים דן אריאלי ויואב שוהם לצד ג'ייקוב בנק, שמשמש כמנכ"ל החברה. סכום העסקה לא פורסם אך ההערכות מדברות על היקף של עשרות מיליוני דולרים.

החברה השיקה את המוצר לפני פחות משנה וגייסה 7 מיליון דולר ממשקיעים מוכרים, בהם השחקן והמשקיע הסדרתי אשטון קוצ'ר, קליינר פרקינס, Khosla Ventures, Data Collective, גריילוק והקרן הישראלית פיטנגו.

"החברה נוסדה דרך מאמר תיאורטי שכתבתי ב-2009, שהפכה למחקר תיאורטי באוניברסיטת סטנפורד ומשם לפן מעשי על איך להמציא מחדש את יומן הפגישות והמשימות", הסביר פרופ' שוהם בשיחה עם "גלובס". "בנינו אפליקציה וצוות מוצלח והשקנו את המוצר ל-iOS ביולי אשתקד. היה הרבה עניין ופנו אלינו כל מיני גורמים, בהם גוגל. בשלב מסוים עלתה שאלת הרכישה, התבלטנו ובסוף החלטנו ללכת על זה", הוא מסכם את הדרך שהובילה לרכישה.

מה שמעניין לא פחות הוא העובדה ששלושת המייסדים קשורים לענקית החיפוש. שוהם, פרופ' למדעי המחשב בסטנפורד ומתמחה בבינה מלאכותית, מכר את הסטארט-אפ הקודם שלו, Katango, לגוגל. המוצר, שאפשר שיתוף מידע בקלות עם קבוצות פייסבוק, שולב בגוגל פלוס ושוהם עבד לעובד במשרה חלקית בגוגל. הוא עזב את התפקיד לפני מספר חודשים, אך כעת - בעקבות הרכישה - הוא יצטרף לגוגל כעובד במשרה מלאה ויכהן כמדען בכיר.

פרופ' אריאלי עבד עם גוגל עוד לפני הרכישה הנוכחית ושימש כיועץ חיצוני ובנק עצמו היה לפני שנים לא מעטות מתמחה בגוגל.

העבודה על Timeful הייתה חלק מהותי מחייו של שוהם בתקופה האחרונה. בעוד שאריאלי הקדיש כ-20% מזמנו לטובת העניין, שוהם, שבאמתחתו אקזיט נוסף בסוף שנות ה-90 כשמכר את חברת TradingDynamics לחברת Ariba ב-400 מיליון דולר, החליט לצאת לחופשה בלתי מוגבלת מאוניברסיטת סטנפורד והפך את Timeful למרכז מענייניו.

על השאלה למה החליטו השלושה להתמקד בעולם ניהול הזמן, הוא הסביר כי "זמן הוא המשאב הכי יקר שיש לנו. הדרך שבה סבא שלי ז"ל היה מנהל את הזמן שלו דומה לאיך שאני עושה את זה למרות שהחיים והטכנולוגיה מאוד השתנו. קשה לנהל את הזמן - אין לנו בנק זמן, הוא חמקמק ולא מוחשי כמו כסף".

האפליקציה שבנו שוהם, אריאלי ובנק יודעת לזהות דפוסי התנהלות ובהתאם להעדפות המשתמש לתעדף משימות ופגישות. "אפליקציית Timeful היא לא הפתרון הסופי לבעיית ניהול הזמן. זו הוכחת היתכנות. מה שעשינו זה לחשוב מחדש על התחום הזה ולפרק לגורמים דברים יותר שטחיים כמו משימות, פרויקטים או תחביבים כמו ריצה שכולם מתחרים על אותו משאב של זמן", מסביר שוהם.

אפליקציית Timeful היא לא אפליקציית ניהול הזמן הישראלית היחידה שקיימת בשוק ומספיק למנות שמות כמו Any.Do, 24me, Meeter ו-Meekan כדי לראות עד כמה היזמים המקומיים נחושים לטפל בבעיה. "זו בעיה עמוקה וחשובה ולא פתורה אז אולי זו תעודת כבוד לישראלים שזיהו אותה ומנסים להתמודד איתה", מסכם שוהם.

שוהם ושאר עובדי Timeful יצטרפו לגוגל, שהתחייבה לשמור על האפליקציה הקיימת באייפון, אך לא תמשיך לפתח אותה. ככל הנראה, הטכנולוגיה שפיתח הצוות תוטמע ביומן של גוגל או באפליקציות אחרות של ענקית החיפוש.