תיק ההשקעות המומלץ של עינת רגב מאקסלנס

רגב ממליצה על מניות הנדל"ן דמרי וצמח המרמן, ומעניקה משקל עודף לאירופה ולשווקים המתעוררים ■ "השוק בישראל השיג תשואה עודפת בעיקר בזכות המניות הדואליות והנדל"ן"

עינת רגב / צילום: איל יצהר
עינת רגב / צילום: איל יצהר

למרות האטה זמנית וירידה של כ-3% שרשם מדד המעו"ף בשבועות האחרונים, הוא עדיין נמצא מרחק נגיעה מרמת השיא שלו, שנקבעה בחודש שעבר אחרי עלייה דו-ספרתית מתחילת השנה. במקביל, גם המדדים המובילים במרבית בורסות העולם נושקים לרמות שיא.

בבית ההשקעות אקסלנס נשואה מסבירים, כי "הריבית הנמוכה בשווקים הובילה לריצה אל נכסי סיכון, בעיקר למדינות שבהן מתבצעת הרחבה מוניטרית".

בעניין השוק המקומי אומרת עינת רגב, מנהלת השקעות תחום קונצרני במחלקת ההשקעות באקסלנס נשואה גמל, כי "מתחילת השנה שוק המניות בישראל השיג תשואה עודפת על מרבית השווקים בעולם. השוק בארץ הונע בעיקר ממניות דואליות ומשוק הנדל"ן המקומי".

רגב מקצה 18% מתיק ההשקעות שלה למניות בשוק המקומי - כמחצית מסך הרכיב המנייתי בתיק שלה, ומסבירה כי השוק הישראלי הוא "שוק חזק שממשיך להשפיע לטובה, בהובלת המניות הדואליות והנדל"ן".

לדבריה, "בנק ישראל נחוש בדעתו לשמור על מטבע חלש שעוזר לחברות היצואניות, וגם העלאת שכר המינימום צפויה לחזק את הצריכה הפרטית". רגב מוסיפה כי באקסלנס "מאמינים כי סקטור הבנקים עדיין זול".

בין המניות המומלצות שלה מציינת רגב את חברות הנדל"ן דמרי וצמח המרמן. בעניין החברה שבשליטת יגאל דמרי אומרת רגב, כי "לחברה יתרון לגודל. מימוש הקרקעות מציף ערך בפעילות השוטפת ופעילות הקבלנות נעשית על-ידי החברה עצמה, על כן הרווחיות הגולמית יחסית גבוהה לענף".

בעניינה של צמח המרמן היא אומרת, כי החברה מציגה "רווחיות יחסית גבוהה לענף, בגלל פרויקטים איכותיים ברמת גימור גבוהה, וכן בשל פעילות הקבלנות אשר נעשית על-ידי החברה עצמה".

לגבי ההחזקה המנייתית בחו"ל אומרת רגב, כי "ארה"ב תהיה במשקל חסר בתיק אל מול משקלה במדד המניות העולמי", ומעניקה משקל עודף לאירופה ולשווקים מתעוררים.

"שיפור באירופה"

בעניין הכלכלה באירופה רגב סבורה, כי "מדיניות מוניטרית מרחיבה ונתונים שמפתיעים לטובה ממשיכים לתמוך בשוק האירופי, וכמו כן, פיחות האירו ומחירי הנפט הנמוכים תורמים לשיפור בחברות ובכלכלה. על כן ייתכן שהשוק האירופי עשוי להמשיך להיות בין השווקים המובילים גם בהמשך השנה".

לגבי השווקים המתעוררים, באקסלנס סבורים כי לאחר תקופה שהניבו תשואת חסר, "עלתה רמת הסיכון בשווקים, והחלה מגמה של עליות בגלל הכסף החם שמחפש תשואות עודפות". רגב מציינת, כי את חשיפת התיק למט"ח יש לגדר ל-15% מהתיק, באמצעות רכישת הגנות מתאימות.

בעניין שוק החוב המקומי אומרת רגב, כי בארץ הוא "ממשיך להשיא רווחי הון לאחר שבתחילת השנה היה קשה להאמין שעוד יש מקום לרווחי הון. נראה שבעולם של ריביות אפסיות ניתן עדיין להפתיע בירידת תשואות. בשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמו ביצועים עודפים על פני השוק הקונצרני המקומי".

"עם זאת", היא מוסיפה, "למרות התשואות הנמוכות, ובהמשך להתערבויות הצפויות של נגידת בנק ישראל, אנחנו ממליצים על החזקה במח"מ סינטטי עם עדיפות קלה לטובת האפיק השקלי". בעניין השוק הקונצרני היא מציינת כי זה הפתיע מתחילת השנה במגמה החיובית, ו"בניגוד לשנים קודמות, השוק גילה בגרות ואפשר לראות דיפרנציאציה בביצועים בין המנפיקים השונים בו". באקסלנס ממליצים על החזקה בסדרות של בנקים ושל "חברות בקבוצת דירוג A, שלא נצפית עבורן בעיה תזרימית בשנה הקרובה".

עוד מדגישים שם כי "יש להקפיד על פיזור בין המנפיקים, ולהימנע מאחזקה בדירוגים הנמוכים שהנזילות בהם נמוכה ואינם, לטעמנו, נושאים תוספת משמעותית בתשואה אל מול הסיכון הכרוך בהם".

בין הסדרות שמזכירה רגב היא מציינת שתי חברות אמריקאיות - רילייטד ולייטסטון - שלגביהן היא סבורה כי "ביחס לקבוצת הדירוג שלהן (A ) ולאיתנות הפיננסית שלהן, הן נסחרות בתשואות עודפות. לכן, לדעתנו עשוי להיות המשך מגמה של צמצום מרווחים באיגרות אלו אל מול האפיק הממשלתי המקביל, וביחס לאיגרות חוב קונצרניות בקבוצת הדירוג".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של עינת רגב
 ההמלצות של עינת רגב
תיק ההשקעות המומלץ של עינת רגב
 תיק ההשקעות המומלץ של עינת רגב