הקבלן יוסי אברהמי חושש מאוד מצעדיו של משה כחלון

אברהמי חושב שהתוכנית להעלאת מס הרכישה מסוכנת, ושהתוצאה תהיה קיפאון בהתחלות הבנייה ועלייה במחירי השכירות: "שיזכרו מה קרה עם מע"מ אפס"

יוסי אברהמי / צילום: יונתן בלום
יוסי אברהמי / צילום: יונתן בלום

"זה רעיון משוגע", כך מגדיר הקבלן יוסי אברהמי, הבעלים של "יוסי אברהמי בנייה", את ההצהרות ואת ההדלפות מסביבת שר האוצר המיועד משה כחלון ביחס להעלאת מס הרכישה על דירות להשקעה. כחלון אמנם אמר בראיון לערוץ 2 כי המס לא יגיע ל-20% כפי שפורסם, אבל ייעשו צעדים כדי "לפנות את המשקיעים מהשוק" ובכך להקל על מצוקת מחירי הדיור.

אברהמי, יש לציין, יהיה אחד הנפגעים העיקריים מ"פינוי" כזה, שכן את אימפריית הנדל"ן שלו בנה על משקיעי חוץ, בעיקר יהודים צרפתיים, שמן הסתם אין זו דירתם היחידה. בחלק מפרויקטי היוקרה שהוא בונה באילת, למשל, שיעור תושבי החוץ מגיע ל-80% מהרוכשים.

- למה זה רעיון משוגע?

"מוכרים לציבור סוסים מתים ואומרים שהם ישנים. כבר היום, במחיר כל דירה במדינת ישראל, 50%-60% הם מס. הם רוצים להרכיב עוד מס על המסים שכבר ישנם. לא ייתכן שיבואו ויפחידו את הקהל שיש לו קצת כסף, יהודים מהעולם, אנשים שמשקיעים ומניעים את ענף הבנייה במדינת ישראל.

"שמעתי שהם הולכים גם להעלות באורח דרסטי את הארנונה על דירות שבעליהן לא גרים בארץ, למשל יהודים מאירופה. זה לא חכם. כדאי לחשוב טוב-טוב ולא לבלבל את השוק, את המשקיעים, את הזוגות הצעירים ואת משפרי הדיור".