מיליארדר אפריקאי מעוניין לרכוש את ארסנל

אליקו דנגוטה הניגרי, שהונו מוערך על-ידי "בלומברג" ב-15.7 מיליארד דולר - הודיע כי רוצה לקנות את מועדון הכדורגל האהוב עליו: "אני יודע בדיוק מה האסטרטגיה שלי"

אליקו דנגוטה / צלם: רויטרס
אליקו דנגוטה / צלם: רויטרס

האיש העשיר באפריקה, אליקו דנגוטה הניגרי, הצהיר שהוא עדיין מעוניין לרכוש את ארסנל - למרות שראשי מועדון הפאר האנגלי דחו את הצעתו כשפנה אליהם בעניין ב-2010 ׁ(רק שמאז צמח הונו האישי ביותר מפי שבעה).

דנגוטה, 58, אוהד מוצהר של "התותחנים", שהשווי שלו מוערך ב-15.7 מיליארד דולר, מצוטט ב"בלומברג": "אני עדיין מקווה שיום אחד, תמורת המחיר הנכון - אקנה את הקבוצה. לא ארכוש אותה תמורת מחיר מגוחך, אבל תמורת מחיר שהבעלים הנוכחיים לא יוכלו לסרב לו. אני יודע בדיוק מה האסטרטגיה שלי".

דנגוטה, שעשה את הונו מעסקי הסוכר, הקמח, הגז, הנפט והתשתיות - הוא בעל השליטה בקונגלומרט Dangote Cement, החברה הציבורית הגדולה ביותר בניגריה.

בעל השליטה הנוכחי בארסנל (67%) הוא סטן קרונקי האמריקאי, שהונו מוערך ב-5.6 מיליארד דולר. הוא משמש בנוסף כבעלים של קבוצת הפוטבול מליגת ה-NFL, סט. לואיס ראמס. ארסנל נחשבת כבר שנים ארוכות לאחת הקבוצות היציבות ביותר כלכלית והרווחיות ביותר בפרמיירליג. את עונת 2013/14 היא סיימה עם הכנסות 301.9 מיליון ליש"ט ורווח של 4.7 מיליון ליש"ט.