ג'נסיס תציע לסטארט-אפים השקעה כספית וליווי צמוד

האקסלרטור הראשון בישראל - The Junction - משנה את המודל ■ החברות שיצטרפו לאקסלרטור יקבלו כל אחת מימון מינימלי ואופציונלי של 50 אלף דולר בתמורה ל-5% מהאחזקות בהם

מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק
מידע- טכנולוגיה/ קרדיט: שאטרסטוק

ארבע שנים אחרי שקרן ג'נסיס השיקה את האקסלרטור הראשון בישראל, הגיע הזמן למתיחת פנים של המודל הקיים של The Junction. אחרי 13 מחזורים, 112 סטארט-אפים, שמתוכם 53 גייסו מעל ל-130 מיליון דולר ונרשמו שלושה אקזיטים, הודיעה היום הקרן על הכוונה לבצע סינון מעמיק יותר של היזמים לצד השקעה כספית בחברות.

ג'וני סאקס, שותף בכיר בקרן ג'נסיס, הסביר היום במסיבת עיתונאים את ההחלטה לשנות כיוון: "השקענו עד היום בשתי חברות בלבד מכל המחזורים של הג'נקשן ואנחנו רוצים להעלות את המספר הזה. היום הרבה יותר קשה לסטארט-אפ לעלות מעל לכל הרעש שמסביב ואנחנו רוצים להשקיע ביותר חברות שנכנסות לג'נקשן עם תהליך סלקציה יסודי יותר, השקעה כספית וליווי צמוד", הוא הסביר.

במסגרת השינוי, כל מחזור יוארך משלושה חודשים לחצי שנה ותהליך הסינון, כאמור, ישתנה. מתוך עשרות הבקשות להתקבל לתוכנית, ייבחרו 20 חברות והיזמים יוזמנו למחנה אימונים של יומיים, במסגרתו יתנהלו מפגשי דינמיקה לצד האקתונים.

לאחר הליך זה, ייבחרו 4-6 חברות למחזור הבא של הג'נקשן, אותו מנהל אמיר גלמן. ההרשמה נפתחת כבר היום, ה-Founders Camp יתחיל ביוני והמחזור הראשון ייפתח ביולי.

במסגרת השינוי, החברות שיצטרפו לאקסלרטור של ג'נסיס יקבלו כל אחת מימון מינימלי ואופציונלי של 50 אלף דולר משורה של אנג'לים, שסאקס לא חשף את זהותם. המימון יינתן בתמורה ל-5% מהאחזקות בהם.

בנוסף לכך בג'נקשן מתכוונים לשים דגש נרחב יותר על הליווי הצמוד של יועצים ומומחים מתוך התעשייה. לצורך כך, הם יעבדו יחד עם מעבדת החדשנות של SAP שיסייעו בליווי ובתהליכי הסינון, עם פייסבוק ישראל, משרד עורכי הדין מיתר ומשרד רואי החשבון דלויט.

באשר להשקעה של ג'נסיס, הרעיון הוא להשקיע בחברות שישתתפו באקסלרטור רק עם סיום המחזור. "נעבוד עם החברות כדי לגייס את הסיבוב הבא ואז נשקיע. סביר להניח שלא נוכל להשקיע בכל חברה אלא רק ב-80% מהחברות כשהכיוון הוא להשתלב בסבב A בהיקף של כמה מיליוני דולרים", הסביר סאקס.

בג'נסיס מתגאים בשלושת הסטארט-אפים שבגרו מהאקסלרטור ונמכרו בהמשך הדרך. שניים מהמנכ"לים של הסטארט-אפים האלה לקחו חלק במסיבת העיתונאים היום - עידו יבלונקה, שמכר את ClarityRay ליאהו וכעת הוא מנהל את מרכז הפיתוח של החברה בתל אביב; ועומרי מורן, שמכר את Kitlocate ל-Yandex וכעת מנהל את מרכז הפיתוח של החברה בישראל.