בזק מקדמת פריסת אינטרנט 100 מגה בעשרות מיליוני שקלים

הזמינה ציוד מתקדם בעשרות מיליוני שקלים שיאפשר לה לעבות את הפריסה, כך שתוכל לשדרג מהירויות למרבית הלקוחות עד סוף השנה ■ הטכנולוגיה הנרכשת תאפשר לבזק לספק תוך שנה מהירויות של כ-500 מגה

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

חברת בזק מרחיבה באופן ניכר את היכולת שלה לספק ללקוחותיה חוויית גלישה באינטרנט בפס רחב בקצבים גבוהים, עם פתרון ה-VDSL 2 VECTORING.

ל"גלובס" נודע כי החברה ביצעה רכש מאסיבי נוסף של ציוד רשת חדשני מסוג וקטורינג כמקובל במדינות המתקדמות בעולם. הציוד נרכש מחברת אלקטל-לוסנט ונועד להרחבת הפריסה והגעה לבתי-אב נוספים. על-פי הערכות בשוק, היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

הפתרון יאפשר לבזק להמשיך ולנצל את תשתית קווי הנחושת הקיימת ולהרחיב את האזורים הגיאוגרפיים שייהנו ממענה מהיר, יעיל וזול, כמו גם מחוויית פס רחב בקצבים גבוהים של 100 מגה ביט לשנייה, המתאימים לשירותי מידע ובידור מתקדמים, כדוגמת וידיאו בחדות גבוהה, שירותי ענן צרכניים ועסקיים ועוד.

אלקטל-לוסנט היא אחת משני הספקים (הספק השני הוא אדטראן) שעימם עובדת בזק בנושא הווקטורינג וכבר ביצעה ממנה מספר הזמנות בעבר.

עבור בזק, עיבוי הרשת נועד בעיקר לאפשר ליותר ויותר לקוחות לקבל מהירויות של 100 מגה לבית, וזאת מפני שמהירות ה-100 מגה הופכת יותר ויותר למהירות המבוקשת אצל לקוחות רבים, והתחרות בין הוט לבזק באינטרנט לא חוצה את גבולות ה-100 מגה, למרות שלהוט יש גם קצבים של 200 מגה.

הכרטיסים שבזק רכשה ישדרגו את המהירויות לכל הלקוחות, כלומר לקוח שמנוי על חבילה של עד 100 מגה וקיבל עד כה מהירויות של 70-80, ישודרג משמעותית לכיוון ה-100 מגה, וכנ"ל לקוחות שגלשו בחבילות של עד 40 מגה וקיבלו מהירויות נמוכות יותר, יוכלו בעקבות השדרוג לקבל את מלוא המהירות בחבילה.

כמו כן, האבולוציה של הטכנולוגיה הנרכשת תאפשר לבזק לספק תוך כשנה מהירויות של כ-500 מגה, שנחשבות פורצות דרך בארץ ובעולם.

אלקטל-לוסנט ובזק סירבו להגיב לידיעה.