הליכוד: הממשלה תורחב ל-20 שרים; מי עוד יקבל תיק?

ביום שני תצביע הכנסת על הרחבת הממשלה, אך לא ל-22 שרים כפי שקיוו בכירי הליכוד ■ הקרב על התיקים שנותרו יימשך בימים הקרובים, ובליכוד הדגישו כי נתניהו יחלק את התפקידים רק לאחר שתוגדל הממשלה על פי חוק

הנשיא ראובן ריבלין ובנימין נתניהו / צילום:  קובי גדעון לעמ
הנשיא ראובן ריבלין ובנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון לעמ

סוף שבוע מתוח לבכירי הליכוד: המפלגה הודיעה היום (ו') כי הרחבת הממשלה תובא להצבעת הכנסת ביום שני, ורק לאחר מכן יתחיל נתניהו לחלק את התיקים והתפקידים לחברי הליכוד. במפלגת השלטון חלמו על 22 תיקים, אך על פי הודעת הליכוד ההצבעה תהיה "על הרחבת הממשלה מ-18 ל-20 שרים".

"לאחר ההצבעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחיל בהליך חלוקת האחריות על משרדי הממשלה ויתר התפקידים בממשלה ובכנסת לחברי סיעת הליכוד", הדגישו במפלגה בה קרוב למחצית מהח"כים במפלגה מצפים להתמנות לשרים - והשרים המכהנים מייחלים לשדרוג בתפקידם.

אילו תיקים נותרו לחברי הליכוד?

תיק החוץ צפוי להישאר בידיו של נתניהו, למרות שרבים במפלגתו חושקים בתפקיד הבכיר. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון צפוי להמשיך בתפקידו גם בממשלה ה-34, וכמוהו גם ישראל כץ שמכהן כבר 6 שנים כשר התחבורה. את התיקים הבכירים מבין אלה שנותרו לליכוד יקבלו גלעד ארדן, סילבן שלום ויובל שטייניץ שיתחלקו ככל הנראה בביטחון הפנים, תיק הפנים המקוצץ והאנרגיה והמים. ייתכן שהם יקבלו פיצוי בדמות חברות בקבינט.

ובליכוד יש ח"כים שטרם כיהנו כשרים ומבקשים להתמנות לכאלה, בהם גם דני דנון שנחשב אמנם ליריבו של נתניהו, אבל נחשב לדמות מרכזית בליכוד מהיותו יושב ראש המרכז. גם הח"כים זאב אלקין ויריב לוין אמורים להתמנות לשרים.

במי יבחר נתניהו לתפקיד שר - ומי יישאר בחוץ?

בקרב הנשים, מתנהל קרב בין שלוש חברות ליכוד ותיקות: גילה גמליאל, שטוענת שהובטח לה להתמנות לשרה כבר בסבב המינויים הקודם, האישה הראשונה בליכוד מירי רגב שהייתה פעילה מאוד במהלך מערכת הבחירות - ודורשת להתמנות לשרת הרווחה וח"כ ציפי חוטובלי, שכיהנה בממשלה היוצאת כסגנית שר.

לא ברור האם נתניהו יוכל לתת גם לחוטובלי תפקיד שר, בדומה לאבי דיכטר, איוב קרא וחיים כץ שלוחצים גם הם להתמנות לשרים. עוד ברשימת הממתינים לתיקים בליכוד: מי שנחשב למקורבו של ראש הממשלה סגן השר אופיר אקוניס - וכמוהו גם סגן שר החוץ צחי הנגבי. חבר הכנסת ששוריין ברשימת הליכוד ושב לחיים הפוליטיים בני בגין הוזכר כמועמד לתפקיד שר המשפטים - אלא שהתיק הועבר ברגע האחרון לבית היהודי. ייתכן שהוא יקבל פיצוי על ידי מינוי לתפקיד יושב ראש ועדת החוץ והביטחון.