אנליסטים: נתוני התעסוקה - אור ירוק להעלאת ריבית בספטמבר

הקונצנזוס גורס שהצמיחה בתמ"ג ברבעון הראשון הייתה רק סטייה, ומעתה נראה שיפור בכלכלה ■ "השיפור בנתונים מוסיף לסברה שהפד יתחיל להעלות את הריביות מאוחר יותר השנה, כאשר ספטמבר נראה כמו תאריך ההתחלה ההגיוני ביותר"

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

נתוני התעסוקה הטובים של חודש אפריל הגיעו מאוחר מדי מכדי לאפשר לפדרל ריזרב להעלות את הריבית כבר בחודש יוני, והבנק המרכזי כנראה יבצע את ההעלאה בספטמבר. כך מעריכים אנליסטים בארה"ב לאחר פרסום דוח התעסוקה היום (ו').

הדוח הצביע על תוספת של 223 אלף משרות לשוק העבודה בחודש שעבר, ועל ירידה של שיעור האבטלה לשפל שלא נראה מאז חודש מאי 2008 - 5.4%.

"נתוני התעסוקה של אפריל הגיעו מאוחר מדי כדי שיוני יהיה על השולחן, וההתמקדות תהיה על ספטמבר", אמר לאתר מרקטוואץ' קרל טננבאום, אנליסט ראשי בנורת'רן טראסט. לדבריו, הנתונים תומכים בקונצנזוס בקרב הפד לפיו הצמיחה בתמ"ג ברבעון הראשון הייתה רק סטייה. תמיכה לדבריו ניתן למצוא בדבריהם של ראש שלוחת הפד באטלנטה דניס לוקהארט וראש שלוחת הפד בשיקאגו צ'ארלס אוונס, שטענו לאחרונה שהכלכלה הולכת להשתפר לעומת הרבעון הראשון.

כריס וויליאמסון, אנליסט ראשי ב-Markit, מסכים גם הוא שספטמבר הוא החודש להעלאה: "השיפור בנתונים הכלכליים מוסיף לסברה שהפד יתחיל להעלות את הריביות מאוחר יותר השנה, כאשר ספטמבר נראה כמו תאריך ההתחלה ההגיוני ביותר, בתנאי שהנתונים ימשיכו לתמוך בהתאוששות בחודשים הקרובים".

"הפד ימצא נחת בהתאוששות שוק העבודה, למרות שסימנים שמאותתים שעדיין יש חולשה בשוק העבודה ידחו כנראה את ההעלאה עד ספטמבר", אומר סאל גואטרי, אנליסט ב-BMO.